SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TSV, gelijkenissen tussen noord en zuid, verschillen tussen de zenders

Zondag 28 Januari 2018


Seen from Space: TSV, gelijkenissen tussen noord en zuid, verschillen tussen de zenders
Behalve de geobserveerde proporties en de kijkduur (VOSDAL -Viewing On Same Day As Live- vs days 1-7), zijn er veel meer overeenkomsten dan verschillen in de kenmerken van time shift viewing (TSV) in het noorden en in het zuiden van het land.

Het gebruikersprofiel van beide regio’s is zeer gelijkend. De hoogste proportie TSV wordt gevonden bij de 25-34-jarigen, alsook bij de hogere sociale klassen (meer bepaald 1 en 2), meer bij de vrouwen dan bij de mannen.

Geldt dat voor alle zenders op dezelfde manier? Neen. Proportioneel wordt er meer uitgesteld gekeken naar generalistische dan naar themazenders. Dat is vrij logisch: de grote zenders wekken a priori een sterke ‘verlangen’ om te kijken en de programma’s die er vroeger na dilemma’s tussenuit vielen, worden nu later bekeken. Het ergste statuut is blijkbaar dat van de ‘gemiddelde’ zenders die wel belangstelling wekken, maar niet top of mind zijn. Ook het type van programmering speelt een belangrijke rol: fictie wordt vaak uitgesteld bekeken, in tegenstelling tot sportwedstrijden of nieuws.

De proportie TSV verschilt ook enorm naargelang het moment van de dag. Tot aan access is ze beperkt en ze piekt tijdens prime time, om vrij hoog te blijven in night time. Het is op het ogenblik waarop de kijkers het meeste tijd hebben dat ze het meest van hun vrijheid willen genieten: logisch.

De volumes inzake TSV in 2017 zullen waarschijnlijk en helaas nog toenemen en zijn een van de belangrijkste uitdagingen van de nabije toekomst.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier