SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TSV, gelijkenissen tussen noord en zuid, verschillen tussen de zenders

Zondag 28 Januari 2018


Seen from Space: TSV, gelijkenissen tussen noord en zuid, verschillen tussen de zenders
Behalve de geobserveerde proporties en de kijkduur (VOSDAL -Viewing On Same Day As Live- vs days 1-7), zijn er veel meer overeenkomsten dan verschillen in de kenmerken van time shift viewing (TSV) in het noorden en in het zuiden van het land.

Het gebruikersprofiel van beide regio’s is zeer gelijkend. De hoogste proportie TSV wordt gevonden bij de 25-34-jarigen, alsook bij de hogere sociale klassen (meer bepaald 1 en 2), meer bij de vrouwen dan bij de mannen.

Geldt dat voor alle zenders op dezelfde manier? Neen. Proportioneel wordt er meer uitgesteld gekeken naar generalistische dan naar themazenders. Dat is vrij logisch: de grote zenders wekken a priori een sterke ‘verlangen’ om te kijken en de programma’s die er vroeger na dilemma’s tussenuit vielen, worden nu later bekeken. Het ergste statuut is blijkbaar dat van de ‘gemiddelde’ zenders die wel belangstelling wekken, maar niet top of mind zijn. Ook het type van programmering speelt een belangrijke rol: fictie wordt vaak uitgesteld bekeken, in tegenstelling tot sportwedstrijden of nieuws.

De proportie TSV verschilt ook enorm naargelang het moment van de dag. Tot aan access is ze beperkt en ze piekt tijdens prime time, om vrij hoog te blijven in night time. Het is op het ogenblik waarop de kijkers het meeste tijd hebben dat ze het meest van hun vrijheid willen genieten: logisch.

De volumes inzake TSV in 2017 zullen waarschijnlijk en helaas nog toenemen en zijn een van de belangrijkste uitdagingen van de nabije toekomst.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier