SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TSV, gelijkenissen tussen noord en zuid, verschillen tussen de zenders

Zondag 28 Januari 2018


Seen from Space: TSV, gelijkenissen tussen noord en zuid, verschillen tussen de zenders
Behalve de geobserveerde proporties en de kijkduur (VOSDAL -Viewing On Same Day As Live- vs days 1-7), zijn er veel meer overeenkomsten dan verschillen in de kenmerken van time shift viewing (TSV) in het noorden en in het zuiden van het land.

Het gebruikersprofiel van beide regio’s is zeer gelijkend. De hoogste proportie TSV wordt gevonden bij de 25-34-jarigen, alsook bij de hogere sociale klassen (meer bepaald 1 en 2), meer bij de vrouwen dan bij de mannen.

Geldt dat voor alle zenders op dezelfde manier? Neen. Proportioneel wordt er meer uitgesteld gekeken naar generalistische dan naar themazenders. Dat is vrij logisch: de grote zenders wekken a priori een sterke ‘verlangen’ om te kijken en de programma’s die er vroeger na dilemma’s tussenuit vielen, worden nu later bekeken. Het ergste statuut is blijkbaar dat van de ‘gemiddelde’ zenders die wel belangstelling wekken, maar niet top of mind zijn. Ook het type van programmering speelt een belangrijke rol: fictie wordt vaak uitgesteld bekeken, in tegenstelling tot sportwedstrijden of nieuws.

De proportie TSV verschilt ook enorm naargelang het moment van de dag. Tot aan access is ze beperkt en ze piekt tijdens prime time, om vrij hoog te blijven in night time. Het is op het ogenblik waarop de kijkers het meeste tijd hebben dat ze het meest van hun vrijheid willen genieten: logisch.

De volumes inzake TSV in 2017 zullen waarschijnlijk en helaas nog toenemen en zijn een van de belangrijkste uitdagingen van de nabije toekomst.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier