SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching

Zondag 21 Januari 2018


Seen from Space: Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching
De manier om televisie en zijn content te consumeren is de laatste vijf jaar meer geëvolueerd dan de dertig jaar daarvoor. Uit de CIM TV leren we dat het gebruik van het televisiescherm voor andere doeleinden dan het kijken naar tv-zenders opnieuw records gebroken heeft. Op bepaalde (jonge) doelgroepen, kan de cumul van VHS, DVD, Blu-Ray, VOD, digitale opnames,… meer dan een half uur per dag gemiddeld bedragen in het noorden; in het zuiden flirt het met het uur. Zoals we vorige week al aangaven, schat de CIM Establishment Survey de proportie Netflix-gebruikers op 20% van de bevolking (noord en zuid - All 12+).

Dat kadert een ander gegeven dat we leren uit de Establishment Survey: binge watching (criterium: drie of meer afleveringen van dezelfde tv-serie bekijken op dezelfde dag). 14% van de respondenten zegt het minstens een keer per week te doen en 23% daarbovenop doet het minder regelmatig. Het gaat dus om ongeveer 40% van de nationale bevolking. De 12-20-jarigen doen het het vaakst (28% wekelijks) en senioren het minst vaak (minder dan 10%). Het verschijnsel is sterker aanwezig aan Franstalige zijde, maar dat heeft meer te maken met de frequentie dan met de totale penetratie. Dezelfde vaststelling geldt voor de vrouwen ten opzichte van de mannen. Er wordt vooral gekeken naar digitale ‘thuis’ opnames, gevolgd door de betalende streaming à la Netflix en illegale downloads/streaming.

Rest dus de fundamentele vraag: als binge watchers couch potatoes zijn, kunnen we ze in België dan bintje watchers noemen?



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier