SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35

Zondag 21 Januari 2018


Seen from Space: Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35
Een van de vragen die aan bod komen in de CIM Establishment Survey en zijn panel, betreft het gebruik van adblockers. 21% van de respondenten beweert er gebruik van te maken op minstens een device. Er bestaat wel een belangrijk verschil tussen het noorden en het zuiden, wat deze kwestie betreft: 17% in het noorden, 27% in het zuiden.

Laptops en personal pc’s zijn de vaakst uitgeruste devices, de kleinere toestellen in veel beperktere mate: minder dan 6% voor de smartphones, minder dan 4% voor tablets.

Zoals zo vaal bij dit soort kwesties stellen we een generatie-effect vast. Het zijn aldus duidelijk de jongste gebruikers die het vaakst een adblocker installeren, maar ze zijn ook de ijverigste gebruikers online. In Vlaanderen verklaart 31% van de 25-34-jarigen een adblocker te gebruiken, bij de Franstaligen stijgt dat tot 39%. De cijfers liggen dus veel hoger dan de eerder geciteerde 21%. Taal en leeftijd spelen een rol, maar ook de sekse.

Mannen maken veel vaker gebruik van adblockers dan vrouwen, zowel in het noorden als in het zuiden (wat helemaal in de richting gaat van de studie die Space twee jaar geleden rond het onderwerp voerde). Slechts een derde van de adblocker-gebruikers hanteert het principe van de ‘white list’, dat wel reclame op bepaalde sites toelaat.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier