Fr
Close

TRAINING&BOOKS

Over de kracht van 'talkable brands'

Maandag 15 Januari 2018

Over de kracht van 'talkable brands'

Volgens verschillende studies die gecompileerd werden door Welcome Media, omvat ‘talkability’ voornamelijk drie kenmerken. In de eerste plaats stelt ze merken in staat te overtuigen: 90% van de consumenten gelooft inderdaad de ‘brand recommendations’ van hun vrienden. Talkability wordt ook steeds belangrijker. Zo besteden millennials gemiddeld vijf uur per dag aan de consumptie van door hun ‘peers’ gegenereerde content. Tot slot doet talkability verkopen. Consumenten zijn tot 50% meer geneigd een product te kopen als het aangeraden wordt door familie of vrienden. Mondelinge reclame genereert ook vijf keer meer verkoop dan betaalde reclame. Klanten die overtuigd worden via mondelinge reclame besteden 200% meer dan de gemiddelde klanten en ze sturen twee keer vaker door naar anderen. Tot slot herinnert Welcome Media eraan dat slechts 5% van de klanten instaan voor 100% van de mondelinge reclame. Het is dus noodzakelijk te transformeren tot ‘brand advocates’. 

Archief / TRAINING&BOOKS