SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Wanneer marketeers dichters worden, door Bart Cattaert (MM)

Zondag 14 Januari 2018


Wanneer marketeers dichters worden, door Bart Cattaert (MM)
“You need to move a lot first
in order to know how you move in the right direction
You need to do a lot first...
in order to know how you get a lot of things done
You need to give a lot first...
in order to get a lot back later
Focus on movement first.
Focus on progress later.
Of course, you need both. 
But the truth is that you'll never see any progress without movement.
Even if it's stupid movement - at first.
Most of the people only want success without struggle: - 50% doesn't want to move (a lot).
40% keeps moving without making -  quick - progress (and stops moving because the race is really long).
Too bad for them, it's just like that.
Luckily for some, it is just like this.
Be the 10%. Hustle on.”


Het leek wel of elke marketeer in 2017 een psycholoog, zelfhulpgoeroe of mental coach was geworden. Telkens we aan het begin van onze dagtaak op ons LinkedIn profiel inlogden, stond er gratis en voor niks dit soort hapklaar levensadvies – het ene al kleffer dan het andere – bovenaan de timeline. Als een virtuele versie van de Chinese gelukskoekjes. Of eufemistischer gesteld, als een haiku in een b2b-uitvoering.

Een verklaring voor dit verschijnsel, dat tussen ons gezegd en gezwegen, ons geloof in de mens danig op de proef stelde, kwam van Buzzfeed. De auteur van het stuk omschrijft de posts als ‘broems’ of ‘broetry’ en ze verschijnen telkens in hetzelfde tekstformaat. De cadans, een korte zin per paragraaf, geeft een gevoel van gewichtigheid en autoriteit aan de auteur. Onzekere journalisten maken er ook weleens gebruik van.
 
Economen zeggen zoals altijd dat het een kwestie van vraag en aanbod is: Linkedin heeft de eyeballs, maar niet de content. Posts met tekst krijgen aldus disproportioneel meer aandacht en engagement en komen hoger in de timeline. Niettegenstaande onze unanieme voornemens om wat minder tijd op Facebook door te brengen, heeft het netwerk van Zuckerberg overigens nog altijd te veel content, waardoor gesponsorde posts steevast en te onpas in de timeline blijven opduiken. Of hoe de algoritmes van de sociale netwerken ons ook in 2018 nog altijd tijd zullen doen verliezen. 

Ohja, MM lanceerde deze week een nieuw jobplatform, speciaal voor profielen uit marketing en communicatie. Zonder b2b-haiku’s. Noch Chinese gelukskoekjes.

Men zegge het voort.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier