SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Wanneer marketeers dichters worden, door Bart Cattaert (MM)

Zondag 14 Januari 2018


Wanneer marketeers dichters worden, door Bart Cattaert (MM)
“You need to move a lot first
in order to know how you move in the right direction
You need to do a lot first...
in order to know how you get a lot of things done
You need to give a lot first...
in order to get a lot back later
Focus on movement first.
Focus on progress later.
Of course, you need both. 
But the truth is that you'll never see any progress without movement.
Even if it's stupid movement - at first.
Most of the people only want success without struggle: - 50% doesn't want to move (a lot).
40% keeps moving without making -  quick - progress (and stops moving because the race is really long).
Too bad for them, it's just like that.
Luckily for some, it is just like this.
Be the 10%. Hustle on.”


Het leek wel of elke marketeer in 2017 een psycholoog, zelfhulpgoeroe of mental coach was geworden. Telkens we aan het begin van onze dagtaak op ons LinkedIn profiel inlogden, stond er gratis en voor niks dit soort hapklaar levensadvies – het ene al kleffer dan het andere – bovenaan de timeline. Als een virtuele versie van de Chinese gelukskoekjes. Of eufemistischer gesteld, als een haiku in een b2b-uitvoering.

Een verklaring voor dit verschijnsel, dat tussen ons gezegd en gezwegen, ons geloof in de mens danig op de proef stelde, kwam van Buzzfeed. De auteur van het stuk omschrijft de posts als ‘broems’ of ‘broetry’ en ze verschijnen telkens in hetzelfde tekstformaat. De cadans, een korte zin per paragraaf, geeft een gevoel van gewichtigheid en autoriteit aan de auteur. Onzekere journalisten maken er ook weleens gebruik van.
 
Economen zeggen zoals altijd dat het een kwestie van vraag en aanbod is: Linkedin heeft de eyeballs, maar niet de content. Posts met tekst krijgen aldus disproportioneel meer aandacht en engagement en komen hoger in de timeline. Niettegenstaande onze unanieme voornemens om wat minder tijd op Facebook door te brengen, heeft het netwerk van Zuckerberg overigens nog altijd te veel content, waardoor gesponsorde posts steevast en te onpas in de timeline blijven opduiken. Of hoe de algoritmes van de sociale netwerken ons ook in 2018 nog altijd tijd zullen doen verliezen. 

Ohja, MM lanceerde deze week een nieuw jobplatform, speciaal voor profielen uit marketing en communicatie. Zonder b2b-haiku’s. Noch Chinese gelukskoekjes.

Men zegge het voort.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier