SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

2018, schizofreen jaar volgens Dentsu Consulting France

Donderdag 11 Januari 2018


2018, schizofreen jaar volgens Dentsu Consulting France
Het is onder de vorm van paradoxen dat Dentsu Consulting France haar technologische trends onthult voor het jaar 2018. "In sommige gevallen heeft het overmatige enthousiasme rond deze technologieën plaatsgemaakt voor een vorm van desillusie of op zijn minst voor meer realisme en rationalisatie", merkt de groep op. "We vatten 2018 aan met verlangens naar alles en het tegenovergestelde ervan en technologie drijft ons om paradoxen te cultiveren. En aldus een ​​beetje schizofreen te worden. In deze context stelt Dentsu Consulting haar visie voor van de tien belangrijkste technologische trends. De illustreren vier belangrijke dimensies in de vorm van tegenstrijdigheden.

Ik/superego
- Nooit zonder mijn avatar: het begrip ‘dubbele digitale’ spreads in de vorm van 3D bitmoji's die vaak gemodelleerd zijn naar ons uiterlijk.
- Van ‘Social cooling’ naar een reputatie-economie: het gedrag van mensen begint te veranderen om hun digitale reputatie te optimaliseren en de best mogelijke sociale beoordelingen te verkrijgen.
- Uitgebreide intelligentie versus kunstmatige intelligentie: meer dan kunstmatige staat digitale intelligentie nu voorop aangezien algoritmen worden gevormd door mensen die in feite hun persoonlijke vooroordelen propageren.

Bewust / onbewust
- Zonder handen: biometrie, stem en gedachte worden vloeiende interfaces met de machine.
- Wie is de machine?: de kwestie van de juridische status van robots en AI wordt de sleutel, of het nu gaat om het verduidelijken van de aansprakelijkheid voor schade of het concept van auteursrecht.

Vertrouwen / wantrouwen
- Je zal mijn gegevens niet krijgen!: GRPD en e-Privacy dagen de digitale beroepen uit en stellen zich vragen over de opvoeding over data.
- Security first: op basis van juridische en ethische kaders en als gevolg van talloze schandalen, wordt digitale veiligheid de motor van vertrouwen.
- Blockchain voor iedereen: de opgang van bitcoin doet de populariteit van blockchain groeien waardoor bedrijven zich beginnen te interesseren voor gedecentraliseerde certificeringstechnologieën.

Zekerheid / Onzekerheid
- En hier is het probleem...: steeds meer bedrijven zullen moeten omgaan met crisiscommunicatie in het licht van onvermijdelijke computerbugs die nu veel meer worden gemediatiseerd.
- Van tech tot deep tech: technologie is niet langer tevreden te verbeteren; echte baanbrekende innovaties streven naar een revolutie op onze planeet door zich in te zetten voor nobele doelen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier