SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

2018, schizofreen jaar volgens Dentsu Consulting France

Donderdag 11 Januari 2018


2018, schizofreen jaar volgens Dentsu Consulting France
Het is onder de vorm van paradoxen dat Dentsu Consulting France haar technologische trends onthult voor het jaar 2018. "In sommige gevallen heeft het overmatige enthousiasme rond deze technologieën plaatsgemaakt voor een vorm van desillusie of op zijn minst voor meer realisme en rationalisatie", merkt de groep op. "We vatten 2018 aan met verlangens naar alles en het tegenovergestelde ervan en technologie drijft ons om paradoxen te cultiveren. En aldus een ​​beetje schizofreen te worden. In deze context stelt Dentsu Consulting haar visie voor van de tien belangrijkste technologische trends. De illustreren vier belangrijke dimensies in de vorm van tegenstrijdigheden.

Ik/superego
- Nooit zonder mijn avatar: het begrip ‘dubbele digitale’ spreads in de vorm van 3D bitmoji's die vaak gemodelleerd zijn naar ons uiterlijk.
- Van ‘Social cooling’ naar een reputatie-economie: het gedrag van mensen begint te veranderen om hun digitale reputatie te optimaliseren en de best mogelijke sociale beoordelingen te verkrijgen.
- Uitgebreide intelligentie versus kunstmatige intelligentie: meer dan kunstmatige staat digitale intelligentie nu voorop aangezien algoritmen worden gevormd door mensen die in feite hun persoonlijke vooroordelen propageren.

Bewust / onbewust
- Zonder handen: biometrie, stem en gedachte worden vloeiende interfaces met de machine.
- Wie is de machine?: de kwestie van de juridische status van robots en AI wordt de sleutel, of het nu gaat om het verduidelijken van de aansprakelijkheid voor schade of het concept van auteursrecht.

Vertrouwen / wantrouwen
- Je zal mijn gegevens niet krijgen!: GRPD en e-Privacy dagen de digitale beroepen uit en stellen zich vragen over de opvoeding over data.
- Security first: op basis van juridische en ethische kaders en als gevolg van talloze schandalen, wordt digitale veiligheid de motor van vertrouwen.
- Blockchain voor iedereen: de opgang van bitcoin doet de populariteit van blockchain groeien waardoor bedrijven zich beginnen te interesseren voor gedecentraliseerde certificeringstechnologieën.

Zekerheid / Onzekerheid
- En hier is het probleem...: steeds meer bedrijven zullen moeten omgaan met crisiscommunicatie in het licht van onvermijdelijke computerbugs die nu veel meer worden gemediatiseerd.
- Van tech tot deep tech: technologie is niet langer tevreden te verbeteren; echte baanbrekende innovaties streven naar een revolutie op onze planeet door zich in te zetten voor nobele doelen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Francis Goffin:

Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier