SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

2018, schizofreen jaar volgens Dentsu Consulting France

Donderdag 11 Januari 2018


2018, schizofreen jaar volgens Dentsu Consulting France
Het is onder de vorm van paradoxen dat Dentsu Consulting France haar technologische trends onthult voor het jaar 2018. "In sommige gevallen heeft het overmatige enthousiasme rond deze technologieën plaatsgemaakt voor een vorm van desillusie of op zijn minst voor meer realisme en rationalisatie", merkt de groep op. "We vatten 2018 aan met verlangens naar alles en het tegenovergestelde ervan en technologie drijft ons om paradoxen te cultiveren. En aldus een ​​beetje schizofreen te worden. In deze context stelt Dentsu Consulting haar visie voor van de tien belangrijkste technologische trends. De illustreren vier belangrijke dimensies in de vorm van tegenstrijdigheden.

Ik/superego
- Nooit zonder mijn avatar: het begrip ‘dubbele digitale’ spreads in de vorm van 3D bitmoji's die vaak gemodelleerd zijn naar ons uiterlijk.
- Van ‘Social cooling’ naar een reputatie-economie: het gedrag van mensen begint te veranderen om hun digitale reputatie te optimaliseren en de best mogelijke sociale beoordelingen te verkrijgen.
- Uitgebreide intelligentie versus kunstmatige intelligentie: meer dan kunstmatige staat digitale intelligentie nu voorop aangezien algoritmen worden gevormd door mensen die in feite hun persoonlijke vooroordelen propageren.

Bewust / onbewust
- Zonder handen: biometrie, stem en gedachte worden vloeiende interfaces met de machine.
- Wie is de machine?: de kwestie van de juridische status van robots en AI wordt de sleutel, of het nu gaat om het verduidelijken van de aansprakelijkheid voor schade of het concept van auteursrecht.

Vertrouwen / wantrouwen
- Je zal mijn gegevens niet krijgen!: GRPD en e-Privacy dagen de digitale beroepen uit en stellen zich vragen over de opvoeding over data.
- Security first: op basis van juridische en ethische kaders en als gevolg van talloze schandalen, wordt digitale veiligheid de motor van vertrouwen.
- Blockchain voor iedereen: de opgang van bitcoin doet de populariteit van blockchain groeien waardoor bedrijven zich beginnen te interesseren voor gedecentraliseerde certificeringstechnologieën.

Zekerheid / Onzekerheid
- En hier is het probleem...: steeds meer bedrijven zullen moeten omgaan met crisiscommunicatie in het licht van onvermijdelijke computerbugs die nu veel meer worden gemediatiseerd.
- Van tech tot deep tech: technologie is niet langer tevreden te verbeteren; echte baanbrekende innovaties streven naar een revolutie op onze planeet door zich in te zetten voor nobele doelen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier