SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop

Donderdag 11 Januari 2018


Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop
Volgens een onderzoek dat Adobe in december 2017 voerde bij 60 merken en mediabureaus in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux en Scandinavië, zijn alle merken van plan om al (62%) of een deel (38%) van hun programmatic buying van reclameruimte in house te verzorgen tegen 2022. Deze trend wordt bevestigd door een grote meerderheid marketingprofessionals in de mediabureaus (78%). Zij geven aan dat sommige elementen van programmatic advertentie-inkoop in-house zullen worden opgepakt. Nog volgens Adobe toont de enquête dat merken en bureaus nauwer moeten samenwerken om tot een duidelijke taakverdeling te komen bij programmatic advertentie-inkoop.    

De respondenten benoemden verschillende belangrijke kansen en uitdagingen voor advertentie-inkoop in 2018. Voor alle respondenten geldt dat zij de grootste kansen zien in de groei van programmatic TV (38% van de merken en 56% van de mediabureaus) en in de volledige cross-screen metingen en optimalisatie (38% van d merken en 22% van de mediabureaus). Bij de merken geeft 33% aan dat toegang tot data voor personalisatie een focus wordt. Bij de mediabureaus stelt 33% dat het effectief meten van resultaten een belangrijke doelstelling is voor 2018.
52% van de respondenten bij merken en 56% van de respondenten bij mediabureaus geloven dat programmatic adverteren binnen hun advertentiestrategie belangrijker wordt dan TV-commercials de komende 3-5 jaar. Volgens Adobe is dat volgens 14% van de ondervraagde merkrespondenten nu al het geval.

“Zowel merken als mediabureaus erkennen dat standaard advertentiecampagnes in de huidige wereld achterhaald zijn. Om succesvol te zijn in een competitieve markt is het leveren van de juiste boodschap, aan de juiste doelgroep, op het juiste moment essentieel. Klanten verwachten een afgestemde ervaring en daarom moeten bedrijven de klantbeleving leidend laten zijn. Hierbij is het belangrijk om op juiste moment aantrekkelijke en zinvolle campagnes te leveren die klanten positief stemmen bij iedere interactie, op ieder scherm”, stelt Philip Duffield, managing director Adobe Advertising Cloud, EMEA.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier