Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Cord-cutting, skinny bundles, streaming...: de nieuwe gewoontes in tv-consumptie in de V.S.

Dinsdag 21 November 2017

Cord-cutting, skinny bundles, streaming...: de nieuwe gewoontes in tv-consumptie in de V.S.



Volgens het laatste Total Audience rapport van Nielsen, dat meet hoe de huishoudens in de VS naar televisie kijken, is de tijd die de Amerikanen doorbrengen voor hun televisiescherm in zeven jaar tijd verminderd met gemiddeld 16%. De daling is vooral significant bij de jonge kijkers (12-24 jaar). De duurtijd is er met de helft gedaald.

Nielsen verklaart deze evolutie door het ‘cord-cutting’ fenomeen (gezinnen die geen abonnement meer nemen op de betalende klassieke televisie), alsook door een sterke stijging van SVOD en OTT, waaronder de ‘skinny bundles’ zoals Sony Vue Sling TV of DirecTV Now. Die bieden de mogelijkheid om tegen een lagere prijs een beperkt aantal programma’s te kiezen.

Het rapport geeft ook aan dat ongeveer zes op tien gezinnen beschikken over een toestel waarmee je video kan streamen op een tv-scherm (spelconsole, Apple TV, Chromecast, enz.). De penetratie daarvan is op een jaar tijd met 12% gestegen. Nielsen geeft tot slot nog mee dat 59% van de Amerikaanse gezinnen gebaonneerd zijn op een SVOD-dienst (+6%).

Meer info vind je hier.

Archief / BEST OF RESEARCH