SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: CIM OOH, minder contacten, (veel) meer geloofwaardigheid

Zondag 19 November 2017


Seen from Space: CIM OOH, minder contacten, (veel) meer geloofwaardigheid
De vergelijking kan schokkend overkomen. De currencies zijn inderdaad drastisch veranderd. Zeg niet meer GRP, maar VRP (met de V van visibility) voor de bruto gegevens; zeg niet meer reach of dekking, maar VAC voor de netto cijfers. Voor de gebruikers van de OOH-studie gaat de output in termen van performantie drastisch veranderen. Niet echt in netto contacten: affichage blijft nog steeds een krachtige manier om een significante massa van consumenten te bereiken. Tussen het oude en het nieuwe systeem blijft het verschil beperkt tot een bescheiden -3%. De bruto contacten daarentegen worden gekenmerkt door een belangrijke ‘haircut’. Die is echter gezond: dankzij de toepassing van de verschillende zichtbaarheidscriteria worden de waarden die de adverteerder gegeven worden in ruil voor zijn OOH-investering veel geloofwaardiger. En zelfs zo blijft de kost per duizend contacten waarschijnlijk de meest voordelige op de mediamarkt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier