Fr
Close

INTELLIGENCE

Seen from Space: CIM OOH, minder contacten, (veel) meer geloofwaardigheid

Zondag 19 November 2017

Seen from Space: CIM OOH, minder contacten, (veel) meer geloofwaardigheid

De vergelijking kan schokkend overkomen. De currencies zijn inderdaad drastisch veranderd. Zeg niet meer GRP, maar VRP (met de V van visibility) voor de bruto gegevens; zeg niet meer reach of dekking, maar VAC voor de netto cijfers. Voor de gebruikers van de OOH-studie gaat de output in termen van performantie drastisch veranderen. Niet echt in netto contacten: affichage blijft nog steeds een krachtige manier om een significante massa van consumenten te bereiken. Tussen het oude en het nieuwe systeem blijft het verschil beperkt tot een bescheiden -3%. De bruto contacten daarentegen worden gekenmerkt door een belangrijke ‘haircut’. Die is echter gezond: dankzij de toepassing van de verschillende zichtbaarheidscriteria worden de waarden die de adverteerder gegeven worden in ruil voor zijn OOH-investering veel geloofwaardiger. En zelfs zo blijft de kost per duizend contacten waarschijnlijk de meest voordelige op de mediamarkt.

Archief / INTELLIGENCE