SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: CIM OOH, minder contacten, (veel) meer geloofwaardigheid

Zondag 19 November 2017


Seen from Space: CIM OOH, minder contacten, (veel) meer geloofwaardigheid
De vergelijking kan schokkend overkomen. De currencies zijn inderdaad drastisch veranderd. Zeg niet meer GRP, maar VRP (met de V van visibility) voor de bruto gegevens; zeg niet meer reach of dekking, maar VAC voor de netto cijfers. Voor de gebruikers van de OOH-studie gaat de output in termen van performantie drastisch veranderen. Niet echt in netto contacten: affichage blijft nog steeds een krachtige manier om een significante massa van consumenten te bereiken. Tussen het oude en het nieuwe systeem blijft het verschil beperkt tot een bescheiden -3%. De bruto contacten daarentegen worden gekenmerkt door een belangrijke ‘haircut’. Die is echter gezond: dankzij de toepassing van de verschillende zichtbaarheidscriteria worden de waarden die de adverteerder gegeven worden in ruil voor zijn OOH-investering veel geloofwaardiger. En zelfs zo blijft de kost per duizend contacten waarschijnlijk de meest voordelige op de mediamarkt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier