SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV screen is not dead

Zondag 19 November 2017


Seen from Space: TV screen is not dead
Wie beweert dat tv vandaag op een andere manier verbruikt wordt, heeft ontegensprekelijk gelijk. Vaak gaat deze bewering gepaard met de stelling dat er ook minder televisie gekeken wordt. Televisie verwijst dan naar de beeldbuis, naast de andere schermen (pc, laptop, tablet, smartphone). De TV-studie van het CIM toont echter aan dat zulks niet waar is. Het bereikvolume dat door televisie in ruime zin gegenereerd wordt, is zeer stabiel de afgelopen vijf jaar, zowel in het noorden als in het zuiden van ons land. Zelfs bij de 15-34-jarigen. Deze stabiliteit verhult weliswaar fundamentele veranderingen. Het gedeelte Other Screen Usage (OSU) dat verwijst naar aanverwante activiteiten buiten het kijken naar televisiezenders, blijft in volume toenemen. Het vertegenwoordigt ongeveer 20% van de televisietijd bij de Nederlandstalige volwassenen en piekt op 30% bij de Franstalige jonge volwassenen.

Ook al biedt het onderzoek niet de mogelijkheid om het OSU in detail te analyseren, het is duidelijk dat het gebruik van lezers (DVD, Blu-ray) daalt, ten voordele van VOD (Netflix en co). De andere fundamentele evolutie betreft natuurlijk het uitgesteld kijken dat vandaag meer dan 20% van het zenderkijken vertegenwoordigt in het noorden, en meer dan 15% in het zuiden. Een ding staat vast: het tv-scherm heeft nog altijd een plaats in de gezinnen en dat zal wellicht nog een hele tijd zo blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier