SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV screen is not dead

Zondag 19 November 2017


Seen from Space: TV screen is not dead
Wie beweert dat tv vandaag op een andere manier verbruikt wordt, heeft ontegensprekelijk gelijk. Vaak gaat deze bewering gepaard met de stelling dat er ook minder televisie gekeken wordt. Televisie verwijst dan naar de beeldbuis, naast de andere schermen (pc, laptop, tablet, smartphone). De TV-studie van het CIM toont echter aan dat zulks niet waar is. Het bereikvolume dat door televisie in ruime zin gegenereerd wordt, is zeer stabiel de afgelopen vijf jaar, zowel in het noorden als in het zuiden van ons land. Zelfs bij de 15-34-jarigen. Deze stabiliteit verhult weliswaar fundamentele veranderingen. Het gedeelte Other Screen Usage (OSU) dat verwijst naar aanverwante activiteiten buiten het kijken naar televisiezenders, blijft in volume toenemen. Het vertegenwoordigt ongeveer 20% van de televisietijd bij de Nederlandstalige volwassenen en piekt op 30% bij de Franstalige jonge volwassenen.

Ook al biedt het onderzoek niet de mogelijkheid om het OSU in detail te analyseren, het is duidelijk dat het gebruik van lezers (DVD, Blu-ray) daalt, ten voordele van VOD (Netflix en co). De andere fundamentele evolutie betreft natuurlijk het uitgesteld kijken dat vandaag meer dan 20% van het zenderkijken vertegenwoordigt in het noorden, en meer dan 15% in het zuiden. Een ding staat vast: het tv-scherm heeft nog altijd een plaats in de gezinnen en dat zal wellicht nog een hele tijd zo blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier