SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV screen is not dead

Zondag 19 November 2017


Seen from Space: TV screen is not dead
Wie beweert dat tv vandaag op een andere manier verbruikt wordt, heeft ontegensprekelijk gelijk. Vaak gaat deze bewering gepaard met de stelling dat er ook minder televisie gekeken wordt. Televisie verwijst dan naar de beeldbuis, naast de andere schermen (pc, laptop, tablet, smartphone). De TV-studie van het CIM toont echter aan dat zulks niet waar is. Het bereikvolume dat door televisie in ruime zin gegenereerd wordt, is zeer stabiel de afgelopen vijf jaar, zowel in het noorden als in het zuiden van ons land. Zelfs bij de 15-34-jarigen. Deze stabiliteit verhult weliswaar fundamentele veranderingen. Het gedeelte Other Screen Usage (OSU) dat verwijst naar aanverwante activiteiten buiten het kijken naar televisiezenders, blijft in volume toenemen. Het vertegenwoordigt ongeveer 20% van de televisietijd bij de Nederlandstalige volwassenen en piekt op 30% bij de Franstalige jonge volwassenen.

Ook al biedt het onderzoek niet de mogelijkheid om het OSU in detail te analyseren, het is duidelijk dat het gebruik van lezers (DVD, Blu-ray) daalt, ten voordele van VOD (Netflix en co). De andere fundamentele evolutie betreft natuurlijk het uitgesteld kijken dat vandaag meer dan 20% van het zenderkijken vertegenwoordigt in het noorden, en meer dan 15% in het zuiden. Een ding staat vast: het tv-scherm heeft nog altijd een plaats in de gezinnen en dat zal wellicht nog een hele tijd zo blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier