SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: webeffect op het NRS-bereik

Zondag 5 November 2017


Seen from Space: webeffect op het NRS-bereik
Iedereen weet dat de cijfers die beschikbaar zijn bij de verschijning van de CIM-persbereikstudie (NRS) zich tot drie indicatoren beperken: papier + digitale versies (P+D), ‘total brand’ met inbegrip van eerstgenoemde plus het webbereik (P+D+W) en tot slot het webbereik, al dan niet gedupliceerd met de andere platformen. We schatten de gemiddelde leeftijd en sociale groep van de lezers laatste periode per mediacategorie (kranten versus magazines) en per taal. De magazines werden ook geanalyseerd per periodiciteit. Er zijn maar weinig verschillen tussen de twee samengestelde cijfers (‘P+D’ en ‘P+D+W’), maar de kloof tussen deze twee en de weblezers is aanzienlijk: iets minder dan vijf jaar voor de dagbladpers en meer dan tien jaar voor de magazinepers.

Het ‘samengevoegde’ bereik van de eerste categorie schommelt rond 45 jaar, terwijl de weblezers van de dagbladpers gemiddeld ongeveer 40 jaar zijn. Voor de magazinepers schommelen deze waarden rond 48 versus 37 jaar. Wat de sociale groepen betreft, is het verschil kleiner. Op dat punt neigen de bereikcijfers betreffende de laatste webperiode eerder naar groep 3 dan binnen de categorieën ‘P+D’ en ‘P+D+W’ die veeleer rond groep 4 hangen. Kortom het web heeft duidelijk een verjongende invloed bij de persmerken en zorgt voor een zekere upgrade van het sociaal-professioneel statuut.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier