Fr
Close

TRAINING&BOOKS

MAGnify blikt terug en kijkt vooruit

Maandag 30 Oktober 2017

Op 6 oktober organiseerde Magazine Media zijn allereerste MAGnify conferentie in Flagey. Op het menu stonden bijdragen van enkele gereputeerde nationale en internationale sprekers. Ze werden ingeleid door gastvrouw van de dag Ianka Fleerackers die eerst de vijf basiskrachten van de magazinepers samenvatte: creativiteit, me-moment, community, storytelling en crossmediale oplossingen.

Daarna was het de beurt aan Juan Señor (FIPP World Magazine Media Innovation Handbook en Partner bij Innovation Media Consulting Group) die kwam uitleggen hoe magazines succesvol kunnen standhouden in een digitaal betaalmodel. Vervolgens kwam Karen Hellemans (CMO JBC) haar ervaring als merkenmarketeer haar magazinekennis uit de doeken te doen. François Mariet (docent Université de Paris Dauphine) illustreerde zijn geloof in de kracht van de pers en magazine media als enige ‘hybride medium’ in de digitale wereld. Tot slot sprak Jesper Laursen (oprichter Native Advertising Institute) over “How to succeed with native advertising in the magazine industry”. De vereniging kondigde alvast een volgende editie voor 2018 aan.

Wie er niet bij kon zijn, ontdekt hier de interviews met de sprekers en een sfeervideo.

Archief / TRAINING&BOOKS