SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Is cuffing trendy?, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 29 Oktober 2017


Is cuffing trendy?, door Fred Bouchar (MM)
Ben je vertrouwd met nieuwe attitudes op liefdesvlak? We bedoelen hiermee de populaire praktijken zoals Millennials die naar verluidt beoefenen. Fenomenen als ‘ghosting’, ‘zombie-ing’, ‘benching’, ‘breadcrumbing’ of ‘cuffing’ – de ideale bezigheid op deze eerste dag van het winteruur…
 
Terwijl ik een grappig artikel las over dit hele scala hippe termen – vaak door trendwatchers opgelepeld uit een ketel vol nieuwe technologieën – vroeg ik me af of al die nieuwe begrippen niet al verouderd zijn op het ogenblik waarop we ze opgediend krijgen.
 
Dat wordt bevestigd door David Mattin in zijn artikel ‘How to spot a trend’, verschenen op trendwatching.com: “Alle professionals weten dat innovaties elkaar in een stevig tempo opvolgen. Nieuwe producten en diensten komen en gaan aan lichtsnelheid; tegelijk veranderen gedrag en denkwijzen van de consumenten permanent. Ze zijn onvoorspelbaar.”
 
Kunnen we dan nog wel trends identificeren? Volgens Mattin wel, meer bepaald door innovaties te observeren. “Het komt erop aan te ontdekken wat mensen gaan willen, nog voor ze het zelf weten. Vaak weten ze niet wat ze willen tot het hun getoond wordt.” De trendwatcher gelooft dat als een innovatie aan een behoefte beantwoordt, ze verwachtingen creëert. Mensen ontdekken iets nieuws en de innovatie breidt uit naar andere markten, industrieën, producten en diensten. “Als een behoefte ingevuld wordt door een nieuwe technologie, is de kans dat ze een nieuwe trend met zich meebrengt erg groot.”
 
Mattin verwijst naar het voorbeeld van Napster, het beroemde platform dat in 1999 ontstond en waar je gratis muziek kan downloaden. Deze innovatie beantwoordde aan twee grote noden: ze was niet alleen nieuw maar ook toegankelijk.
 
Uit de nog warme as van Napster herrezen Spotify, Netflix & Co om op deze behoeften te antwoorden, met nieuwe trends als playlisting, binge watching en diens hardcore versie binge racing (wat overeenkomt met het bekijken van een volledig seizoen van een serie binnen de 24u nadat ze verschenen is om ze als eerste te hebben uitgekeken). Al bij al zijn het gewoontes die perfect passen bij ‘cuffing’, toch? ‘Winter is coming’, dus het is een uitstekende periode om de lange, donkere avonden door te brengen in je luie zetel, terwijl je samen met je partner naar muziek luistert of series kijkt, in afwachting van de lente. Schuldgevoel is overbodig, want zelfs ‘guilty pleasures’ zijn tegenwoordig trendy.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier