Fr
Close

INTELLIGENCE

Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard

Zondag 29 Oktober 2017

Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard



Met de publicatie van de CIM Brand Reports wordt voortaan een bepaald aantal indicatoren in een enkel document verzameld: het bereik per platform (bron: NRS), de verspreiding (authentificatie met upgrade) en een schatting van het aantal ‘real users’ op de websites van de perstitels en hun apps (indien beschikbaar). Het is dus mogelijk het cijfer van de bereikverklaringen (NRS) te toetsen aan de meting van het CIM Internetonderzoek. En dan is het prijs. Als we te maken hebben met precies dezelfde tijdbasis (verklaard dagelijks bereik versus dagelijkse real users, wat het geval is bij de kranten, komen beide bijna perfect overeen. Dat is bijlange na niet het geval met de magazines, waar dagelijkse ‘real users’ geconfronteerd worden met het bereik van de laatste periode, dus uitgedrukt ten opzichte van langere publicatie-intervallen (de week op zijn minst). Als de vergelijking van de twee ‘puur’ is, zoals bij de dagbladen, ligt het verklaarde bereik vaak hoger dan de schatting van de ‘real users’, 5% gemiddeld, hoewel er wel sterke verschillen zijn tussen de titels.

Archief / INTELLIGENCE