SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Alex Thoré (Proximus): "Er zijn nog zoveel nieuwe technieken die nog in B2B ingevoerd kunnen worden"

Maandag 30 Oktober 2017


Alex Thoré (Proximus):
Vorige dinsdag onthulde de jury van de B2B Awards zijn palmares in DocksBruxsel. Voorzitter Alex Thoré (CRM, Branding & Communication Director, Proximus) blikt terug op zijn ervaring die hij omschrijft als instructief en verrijkend.
 
Kun je eerst even vertellen waarom je deze missie aanvaardde?
Dat is een hele goede vraag (lacht). Alle gekheid op een stokje, deelnemen aan een jury is altijd interessant, al zeker als voorzitter. Je leert uit de ingeschreven cases, maar ook en vooral uit de gesprekken die vooraf gaan aan de opstelling van het palmares. Een jurering is geen exacte wetenschap. Het palmares is meestal het resultaat van een uitwisselingen van standpunten en dat vind ik persoonlijk altijd bijzonder leerzaam.
 
Hoe heb je je voorzitterschap opgevat en wat voor richtlijnen heb je aan de juryleden van beide competities (Press & Communication) gegeven?
In de eerste plaats moet je een procedure vastleggen. Voor deze jury heeft elk jurylid eerst elk dossier beoordeeld op 30 punten: tien punten voor de strategie, tien voor de creativiteit en tien voor de resultaten. Op basis van dat gemiddelde kon de lijst met finalisten worden opgesteld. Die hebben we vervolgens een voor een overlopen om de erelijst op te stellen. Voor mij was het primordiaal belangenconflicten te vermijden. Als een jurylid ook maar iets met een dossier te maken had, moest hij de tafel verlaten als dat dossier aan bod kwam. Dat gold om te beginnen voor mezelf.
 
Hoe zijn de gesprekken verlopen? Was er veel discussie of lagen de winnaars voor de hand?
Er waren twee mogelijkheden. Ofwel omvatte het dossier een zeer overtuigend element zodat iedereen het meteen eens was, ofwel was het minder sterk of overtuigend en waren de meningen van de juryleden verdeeld. In dat geval bespraken we de standpunten van elkeen. Dat was bijzonder interessant, des te meer omdat alles zeer nauwkeurig en professioneel verlopen is. Elk gesprek, elke toetsing van argumenten en standpunten, het was allemaal zeer constructief, met als gevolg dat sommige meningen werden herzien.
 
Zijn er bepaalde trends die je opgevallen zijn in elk van de competities?
Ik heb vooral een gebrek aan trends vastgesteld. Dat is geen kritiek, maar eerder een advies. Tijdens deze jury is het me opgevallen dat B2B communicatie nog een zee van onbenutte mogelijkheden heeft als het gaat om digital. De jury heeft dan ook een raad voor de spelers in B2B: laat je inspireren door voorbeelden uit andere sectoren om je mediaverbruik te versterken. Zo heb ik haast geen enkel voorbeeld van diepgaande search of grondig journey management gezien, waarbij bereik gecreëerd werd. Met andere woorden, er zijn volop nieuwe technieken die nog ingevoerd moeten worden in B2B. Dat is goed nieuws voor de volgende edities!



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier