Fr
Close

ASSOCIATIONS

GRP wordt CommPass

Maandag 23 Oktober 2017

De vzw GRP – Groep voor Research en Planning –  die vorig jaar afsloot met groene cijfers, viert haar 30-jarig bestaan in een nieuw jasje en met een nieuwe, bijkomende vorm van lidmaatschap. Voortaan gaat de vzw dus door het leven als CommPass, een intern bedachte naam die verwijst naar het beeld van een kompas als symbool voor de 360°-visie die alle communicatiedisciplines omvat én naar het idee van de ‘pass’ als sesam die toegang verleent tot de levendige mediagemeenschap. . Wout Dockx, Voorzitter van CommPass: “Het is niet omdat we van naam veranderen dat ook ons DNA verandert.  Onze claim ‘Empowering Media People’ blijft behouden. De digitale wereld vertegenwoordigt vandaag de dag bijna de helft van ons publiek en van ons aanbod. Het acroniem GRP verwees naar de oude wereld van de media; CommPass drukt beter uit waar we vandaag voor staan.”

De voornaamste activiteiten van CommPass zijn georganiseerd rond drie pijlers: Educate dat alle bestaande Media Schools omvat, Share dat de CommPass Sessions, CommPass Symposium en de CommPass Vision Day groepeert en Celebrate dat staat voor de AMMA Awards en de expertise binnen de sector in de bloemen zet. Het jaarlijkse nieuwjaarsevent valt dus weg.

Anderzijds past de vzw haar statuten aan om naast individueel lidmaatschap ook “Company Membership” mogelijk te maken. Daarmee kunnen bedrijven die actief zijn in de communicatiesector middels een jaarlijkse bijdrage onbeperkt alle werknemers aanduiden die de status van toetredend lid zullen krijgen en dus aan alle events kunnen deelnemen. Bovendien kan het aangesloten bedrijf een werknemer aanwijzen die volwaardig lid wordt van de organisatie en die op de algemene vergadering mag stemmen.

Tot slot lanceert CommPass het ‘Young in Media’ concept (YIM). Dat richt zich op mediamensen jonger dan 30. Zij kunnen het membership aan halve prijs krijgen en zullen worden uitgenodigd om deel uit te maken van een groep om voorstellen en projecten uit te werken. Het concept zelf zal officieel worden gelanceerd op de Compass Vision Day die op 8 februari plaatsvindt. Wout dockx besluit: “Het YIM ligt me na aan het het hart: dit biedt de opkomende generatie de gelegenheid om hun professionele engagement in onze mediasector in handen te nemen. ComPass wil de referentie zijn inzake neutrale mediaexpertise. De behoefte daaraan is vandaag groter dan ooit en wij hebben daarin een rol te spelen.”

Archief / ASSOCIATIONS