SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: ABXplore na een maand

Zaterdag 21 Oktober 2017


Seen from Space: ABXplore na een maand
De lancering van een nieuwe zender in het zuidelijke landsgedeelte is zeldzaam genoeg in vergelijking met de duizelingwekkende opmars van het aantal tv-zenders in het noordelijke landsgedeelte. De start van ABXplore verdient dus onze aandacht, zeker omdat de zender snel een plaats lijkt te verwerven in het mannelijke Franstalige televisielandschap. Als themazender voor actieve mannen van 15 tot 49 jaar heeft ABXplore niet het warm water uitgevonden in vergelijking tot zijn concurrenten, aangezien dat zijn voornaamste content leveranciers zijn (National Geographic, Discovery Channel, Planète+ du groupe Canal), maar door een ingrediënt van AB3 toe te voegen: catch. Die spektakelsport trekt de jonge zender naar boven en positioneert hem meteen duidelijk voor de grootste gehorodateerde rivaal, National Geographic. Na een maand haalt ABXplore een gemiddeld marktaandeel van meer dan 2% op de mannen van 18-54 jaar; de zender spreekt zowel de 18-34-jarigen als de 35-54-jarigen aan. Als outsider-themazender scoort hij proportioneel beter in off prime, als de grote zenders minder op hun hoede zijn. Aangezien nog niet iedereen door heeft dat AB4 vervangen is door Xplore, zit de zender nog niet op zijn toppunt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier