Fr
Close

INTELLIGENCE

Seen from Space: ABXplore na een maand

Zaterdag 21 Oktober 2017

Seen from Space: ABXplore na een maand

Assets :


De lancering van een nieuwe zender in het zuidelijke landsgedeelte is zeldzaam genoeg in vergelijking met de duizelingwekkende opmars van het aantal tv-zenders in het noordelijke landsgedeelte. De start van ABXplore verdient dus onze aandacht, zeker omdat de zender snel een plaats lijkt te verwerven in het mannelijke Franstalige televisielandschap. Als themazender voor actieve mannen van 15 tot 49 jaar heeft ABXplore niet het warm water uitgevonden in vergelijking tot zijn concurrenten, aangezien dat zijn voornaamste content leveranciers zijn (National Geographic, Discovery Channel, Planète+ du groupe Canal), maar door een ingrediënt van AB3 toe te voegen: catch. Die spektakelsport trekt de jonge zender naar boven en positioneert hem meteen duidelijk voor de grootste gehorodateerde rivaal, National Geographic. Na een maand haalt ABXplore een gemiddeld marktaandeel van meer dan 2% op de mannen van 18-54 jaar; de zender spreekt zowel de 18-34-jarigen als de 35-54-jarigen aan. Als outsider-themazender scoort hij proportioneel beter in off prime, als de grote zenders minder op hun hoede zijn. Aangezien nog niet iedereen door heeft dat AB4 vervangen is door Xplore, zit de zender nog niet op zijn toppunt.

Archief / INTELLIGENCE