SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

New Job @ Proximus, volume 3: Digital Content Manager

Vrijdag 20 Oktober 2017


New Job @ Proximus, volume 3: Digital Content Manager
Disruptieve businessmodellen, digitale transformaties, nieuwe communicatiemodellen. Dat zijn de termen waarmee we dagelijks mee om de oren worden geslagen. Die economische veranderingen gaan uiteraard ook gepaard met de opkomst van nieuwe jobtitels. In deze interviewreeks gaan we daarom dieper in op nieuwe functies die bij Proximus gecreëerd worden. Maak kennis met Digital Content Manager Tim Colman.

Waaruit bestaat je job als Digital Content Manager?
Ik vertaal samen met mijn team marketingbriefings in complete digitale campagnes, op basis van de communication journey. Het gaat om digitale campagnes in de breedste zin van het woord: we ontwikkelen landingspagina’s, assets voor Facebook en Instagram, video advertenties voor Youtube, content voor de Proximus blog, enz. Naast het campagnegedeelte stuurt het team ook de dagelijkse social content kalender aan waarmee we een relevant verhaal rond het merk en het productgamma brengen naar diverse doelgroepen. Op beide domeinen werken we nauw samen met het digital agency JUSt en het in-house productiehuis SIA. Voortdurend bijscholen is ook een belangrijk deel van de job, via het uitproberen van nieuwe mogelijkheden en door regelmatig updates te doen in samenwerking met onze digitale mediapartners.
 
Wat zijn de vereiste (specifieke) vaardigheden voor deze functie?
Een goede kennis van het digitaal marketing landschap is nummer een. Zowel de mogelijke plaats van elk platform in de funnel als de meest optimale combinatie aan kanalen kiezen om de impact van de boodschap te maximaliseren. Een goed inzicht in hoe en waarom mensen de verschillende platformen gebruiken is minstens even belangrijk. Met welke bedoeling opent iemand zijn Facebook timeline, in hoeveel gevallen wordt het geluid aangezet en hoe staat iemand tegenover commerciële boodschappen tijdens zijn of haar dagelijks uurtje YouTube. Een stevige honger naar cijfers en data is mooi meegenomen. Uitproberen en testen is een belangrijk deel van de job en de resultaten moeten onze creaties uiteindelijk beter en performanter maken. Ten slotte neemt de kennis van videoproductie in belang toe. Quasi alle digitale media trekken het laatste jaar overduidelijk de kaart van video en als adverteerder is het potentieel enorm. Bovendien heeft de stap van 16:9 naar 9:16 als mobile first beeldformaat een grote impact op hoe we video conceptueel uitwerken en produceren.
 
Waarom heb je voor deze functie en Proximus gekozen?
Ik was op zoek naar een functie die 100% digitaal was. Daarnaast is de waaier aan producten en offers bij Proximus zo groot dat er veel variatie is in aanpak en campagnes. De ene week bouwen we iets rond een nieuwe Netflix serie, de week erna zetten we een campagne op om meer klanten de MyProximus app te laten downloaden. Het management legt een grote focus op digitale innovatie wat binnen mijn rol de ideale omgeving is om veel en snel te leren. Daarnaast sprak het bedrijf me aan vanwege de duidelijke visie en strategisch pijlers die Dominique Leroy als CEO uittekende.
 
Bestaan er specifieke opleidingen voor deze job?
Naast een algemene marketing en digitale marketing opleidingen denk ik niet dat er een specifieke opleiding bestaat die alle skills en kennis combineert. Learning on the job vanuit een social of een breder digitaal team lijkt me het beste pad.
 
Beschrijf je parcours.
Ik ben Vertaler Engels-Italiaans van opleiding en haalde ook nog een MaNaMa in Meertalige bedrijfscommunicatie. Ik startte in 2008 als Marketing Analyst op de marketing afdeling van Bridgestone Europe. Na twee jaar ben ik aan de slag gegaan als Senior Research Executive bij Synovate, nu Ipsos. Daar werkte ik op klanten als VOO, Telenet, BNP Paribas en Elia. Mijn focus lag vooral op usage & attitude onderzoeken, klantentevredenheid en mystery shopping. In 2012 maakt ik de overstap naar B2B als Marketing Manager voor ASPEX, een cloud services bedrijf in de SD Worx groep. In die rol lag mijn focus vooral op inbound en content marketing. In 2016 ben ik dan bij Proximus gestart als Digital Content Manager.
 
 



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier