SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?

Zondag 15 Oktober 2017


Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?
Het was een ambitieus onderzoek dat deze zomer gepresenteerd werd door Think TV, de vereniging van Australische tv-zenders, dat met de medewerking van een professor van de Universiteit van Adelaide gevoerd werd bij 2 583 respondenten. De enquête vroeg kolossale middelen, waaronder eye tracking en een gesofisticeerd systeem om de efficiëntie op de sales in te schatten. Voor laatstgenoemde was het de ‘Short Term Advertising Strength’ of STAS-index van John Philip Jones die nieuw leven ingeblazen werd. In het enquêteprotocol wordt het actieve kijken gemeten door het feit dat de blik gericht is op de reclame; het passieve kijken verwijst naar de blik op het scherm, maar niet op de advertenties. Met 58% actief kijken trekt de televisie met grote voorsprong de meeste aandacht. De Australische studie legt een verband tussen de proportie van het scherm ingenomen door de reclame en de aandacht. Met 100% aanwezigheid op het scherm, verdringt de tv-spot alles als hij verschijnt, want de schermdekking bij ‘100% van de pixels’ is in principe integraal, terwijl ze in de minderheid is op YouTube en marginaal op Facebook. Wat de efficiëntie inzake sales betreft, overheerst TV ook, dankzij de extra aandacht die hij opwekt. Facebook werd echter niet geanalyseerd op mobile, wat de schermdekking kan benadelen. Het verschil dat vastgesteld werd inzake sales efficiëntie is bovendien niet proportioneel met de grote kloof tussen de aandacht voor online video en voor tv-reclame.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier