SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?

Zondag 15 Oktober 2017


Seen from Space: En als de 'schermdekking' nu eens de graal was inzake efficiëntie?
Het was een ambitieus onderzoek dat deze zomer gepresenteerd werd door Think TV, de vereniging van Australische tv-zenders, dat met de medewerking van een professor van de Universiteit van Adelaide gevoerd werd bij 2 583 respondenten. De enquête vroeg kolossale middelen, waaronder eye tracking en een gesofisticeerd systeem om de efficiëntie op de sales in te schatten. Voor laatstgenoemde was het de ‘Short Term Advertising Strength’ of STAS-index van John Philip Jones die nieuw leven ingeblazen werd. In het enquêteprotocol wordt het actieve kijken gemeten door het feit dat de blik gericht is op de reclame; het passieve kijken verwijst naar de blik op het scherm, maar niet op de advertenties. Met 58% actief kijken trekt de televisie met grote voorsprong de meeste aandacht. De Australische studie legt een verband tussen de proportie van het scherm ingenomen door de reclame en de aandacht. Met 100% aanwezigheid op het scherm, verdringt de tv-spot alles als hij verschijnt, want de schermdekking bij ‘100% van de pixels’ is in principe integraal, terwijl ze in de minderheid is op YouTube en marginaal op Facebook. Wat de efficiëntie inzake sales betreft, overheerst TV ook, dankzij de extra aandacht die hij opwekt. Facebook werd echter niet geanalyseerd op mobile, wat de schermdekking kan benadelen. Het verschil dat vastgesteld werd inzake sales efficiëntie is bovendien niet proportioneel met de grote kloof tussen de aandacht voor online video en voor tv-reclame.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier