SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers

Zondag 8 Oktober 2017


Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers
Om de twee jaar laat de Federale Overheidsdienst voor Economie (FOD) een enquête voeren over de inkomsten en uitgaven van de Belgische gezinnen bij een steekproef van 5000 families. Dat geeft een gedetailleerd beeld (meer dan 1500 lijnen) van al dan niet toegeefbare uitgaven (‘prostitutie’ en ‘cannabis’ staan bijvoorbeeld ook in de lijst) door onze landgenoten. De gegevens voor 2016 werden zopas gepubliceerd en maken het mogelijk te vergelijken, ook al raadt de FOD aan enkel de verdeling van de verschillende jaren te vergelijken; die zou immers weinig beïnvloed zijn door methodologische veranderingen. Wat de aankoop van kranten en periodieken betreft, stellen we twee achtereenvolgende dalingen van hun aandeel in de uitgaven van de gezinnen. In 2016 zou die 20% lager liggen dan vier jaar eerder. De evolutie zou vooral te wijten zijn aan de hoogste inkomensklassen. Verder neemt het bescheiden aandeel van filmtickets in de huishoudelijke uitgaven bijna overal toe in 2016.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier