SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers

Zondag 8 Oktober 2017


Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers
Om de twee jaar laat de Federale Overheidsdienst voor Economie (FOD) een enquête voeren over de inkomsten en uitgaven van de Belgische gezinnen bij een steekproef van 5000 families. Dat geeft een gedetailleerd beeld (meer dan 1500 lijnen) van al dan niet toegeefbare uitgaven (‘prostitutie’ en ‘cannabis’ staan bijvoorbeeld ook in de lijst) door onze landgenoten. De gegevens voor 2016 werden zopas gepubliceerd en maken het mogelijk te vergelijken, ook al raadt de FOD aan enkel de verdeling van de verschillende jaren te vergelijken; die zou immers weinig beïnvloed zijn door methodologische veranderingen. Wat de aankoop van kranten en periodieken betreft, stellen we twee achtereenvolgende dalingen van hun aandeel in de uitgaven van de gezinnen. In 2016 zou die 20% lager liggen dan vier jaar eerder. De evolutie zou vooral te wijten zijn aan de hoogste inkomensklassen. Verder neemt het bescheiden aandeel van filmtickets in de huishoudelijke uitgaven bijna overal toe in 2016.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Marie-Noëlle De Greef en het roadbook van ING

Marie-Noëlle De Greef en het roadbook van ING



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier