Fr
Close

INTELLIGENCE

Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt

Zondag 1 Oktober 2017

Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt

Volgens het IPA (Institute of Practitioners in Advertising) zitten onze Britse buren momenteel aan een dagelijks mediaverbruik van 7u56, een cijfer dat de twee laatste jaren gestegen is volgens de achtereenvolgende Touchpoints-studies (de editie van 2017 verscheen op 15 september). Uiteraard gaat het aanzienlijke volume – dat overeenstemt met een volledige werkdag – samen met een drastische toename van de gelijktijdige consumptie. Zo maakt Touchpoints 2017 gewag van zomaar even 2 uur en 7 minuten gelijktijdige consumptie van twee media of meer. De grafieken die we geselecteerd hebben, kruisen de wekelijkse penetratie van de mediacategorieën en hun dagelijkse gebruiksduur, op de doelgroepen ‘totale individuen’ en ’15-34’. Het universele karakter van televisie (opgelet, gekoppeld aan elke vorm van video) wordt door de cijfers bevestigd, ook dat van de ooh-communicatie. De som van de sociale media (met inbegrip van alle vormen van instant messaging) is dan weer sterker bij de millennials, jonger dan 35, dan bij de bevolking die ouder is. Bij de 15-34-jarigen is het verschil tussen social media/messaging en out of home klein. Het onderzoek bevat massa’s details over de mediaconsumptie van de Britten. Zo onthult ze bijvoorbeeld dat twee derde van de Britse jonge volwassenen hun smartphone checkt binnen de 5 minuten na het ontwaken. Wat een aanlokkelijk idee moest zo’n schat aan gegevens ooit in België beschikbaar zijn!

Archief / INTELLIGENCE