SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt

Zondag 1 Oktober 2017


Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt
Volgens het IPA (Institute of Practitioners in Advertising) zitten onze Britse buren momenteel aan een dagelijks mediaverbruik van 7u56, een cijfer dat de twee laatste jaren gestegen is volgens de achtereenvolgende Touchpoints-studies (de editie van 2017 verscheen op 15 september). Uiteraard gaat het aanzienlijke volume – dat overeenstemt met een volledige werkdag – samen met een drastische toename van de gelijktijdige consumptie. Zo maakt Touchpoints 2017 gewag van zomaar even 2 uur en 7 minuten gelijktijdige consumptie van twee media of meer. De grafieken die we geselecteerd hebben, kruisen de wekelijkse penetratie van de mediacategorieën en hun dagelijkse gebruiksduur, op de doelgroepen ‘totale individuen’ en ’15-34’. Het universele karakter van televisie (opgelet, gekoppeld aan elke vorm van video) wordt door de cijfers bevestigd, ook dat van de ooh-communicatie. De som van de sociale media (met inbegrip van alle vormen van instant messaging) is dan weer sterker bij de millennials, jonger dan 35, dan bij de bevolking die ouder is. Bij de 15-34-jarigen is het verschil tussen social media/messaging en out of home klein. Het onderzoek bevat massa’s details over de mediaconsumptie van de Britten. Zo onthult ze bijvoorbeeld dat twee derde van de Britse jonge volwassenen hun smartphone checkt binnen de 5 minuten na het ontwaken. Wat een aanlokkelijk idee moest zo’n schat aan gegevens ooit in België beschikbaar zijn!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier