SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt

Zondag 1 Oktober 2017


Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt
Volgens het IPA (Institute of Practitioners in Advertising) zitten onze Britse buren momenteel aan een dagelijks mediaverbruik van 7u56, een cijfer dat de twee laatste jaren gestegen is volgens de achtereenvolgende Touchpoints-studies (de editie van 2017 verscheen op 15 september). Uiteraard gaat het aanzienlijke volume – dat overeenstemt met een volledige werkdag – samen met een drastische toename van de gelijktijdige consumptie. Zo maakt Touchpoints 2017 gewag van zomaar even 2 uur en 7 minuten gelijktijdige consumptie van twee media of meer. De grafieken die we geselecteerd hebben, kruisen de wekelijkse penetratie van de mediacategorieën en hun dagelijkse gebruiksduur, op de doelgroepen ‘totale individuen’ en ’15-34’. Het universele karakter van televisie (opgelet, gekoppeld aan elke vorm van video) wordt door de cijfers bevestigd, ook dat van de ooh-communicatie. De som van de sociale media (met inbegrip van alle vormen van instant messaging) is dan weer sterker bij de millennials, jonger dan 35, dan bij de bevolking die ouder is. Bij de 15-34-jarigen is het verschil tussen social media/messaging en out of home klein. Het onderzoek bevat massa’s details over de mediaconsumptie van de Britten. Zo onthult ze bijvoorbeeld dat twee derde van de Britse jonge volwassenen hun smartphone checkt binnen de 5 minuten na het ontwaken. Wat een aanlokkelijk idee moest zo’n schat aan gegevens ooit in België beschikbaar zijn!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier