SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Luxemburg, dichtbij en vertrouwd

Zondag 24 September 2017


Seen from Space: Luxemburg, dichtbij en vertrouwd
Voor veel Belgen is Luxemburg synoniem voor een kwartier op de snelweg op weg naar hun vakantiebestemming. Je bent er al bijna buiten voor je door hebt dat je binnengereden bent. Toch wonen er meer dan een half miljoen mensen in Luxemburg. Gemiddeld zijn ze eerder gegoed, leven ze in een drie- en zelfs viertalige context (Portugees meegerekend) op de kruising tussen België, Duitsland en Frankrijk. Het medialandschap is er dan ook zeer veelzijdig, zeker in de audiovisuele sector. Achter het krachtige leiderschap van RTL Lëtzebuerg (op tv en op de radio) vechten Franse, Duitse en Portugese televisiezenders voor een plaatsje, net zoals Duits- en Franstalige of Luxemburgse radiostations in de ether. De gemiddelde bereikcurven van tv en radio worden gekenmerkt door een zeer complementair verloop dat nauw aanleunt bij wat we hier in België kennen. Maar ze zijn niet echt spectaculair. Beide media zijn nochtans erg krachtig en bereiken meer dan twee derde van de bevolking (12+) op een gemiddelde dag en meer dan 90% na een week.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier