SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: De discrete start van TF1 in België

Zondag 24 September 2017


Seen from Space: De discrete start van TF1 in België
De redenen die de discrete start van TF1 België verklaren, deden al heel wat inkt vloeien en het is sowieso duidelijk dat het echte verdict pas in 2018 zal vallen. Toch blijft de nieuwsgierigheid naar deze lancering die al bij al spectaculairder bleek in de media dan in werkelijkheid intact.
Na een eerste zeer stille week (06/09-12/09) nam de Belgische reclameactiviteit op TF1 wat meer toe tijdens de tweede week (13/09-19/09). Na BNP-Paribas en LVMH vermelden we de intrede van drie nieuwe adverteerders uit de top 100, Telenet (via Base), Beiersdorf en Ikea. Het volume van de vastgestelde bruto bestedingen is meer dan verdrievoudigd, maar blijft momenteel nog vrij bescheiden (6% van de totale tv-bestedingen in het zuiden voor de tweede week), hoewel het toch snel stijgt. Momenteel zijn er slechts een vijftiental adverteerders actief op TF1, tegenover ongeveer 200 op alle Franstalige zenders.

In dit stadium werden de krachtigste prime time contexten (Koh-Lanta, The Voice kids) die TF1 nochtans regelmatig naar voren schuift, nog niet gebruikt voor Belgische adverteerders. De momenteel gebruikte reclameblokken situeren zich eigenaardig genoeg vooral rond de televisiejournaals (13 u en 20u), hoewel dat per definitie toch niet echt de meest veelbelovende contexten zijn voor de Belgische kijkers. Het blokrooster wordt momenteel dus onderbenut, maar de bezetting zal groeien.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier