Fr
Close

ASSOCIATIONS

BAM officieel van start

Donderdag 14 September 2017

BAM officieel van start

Het ‘The Rentree of Marketing’ event vormde gisterenavond het toneel voor de al even aangekondigde lancering van de Belgian Association of Marketing, of kortweg BAM. Dat is de nieuwe marketingvereniging die ontstaan is uit de fusie van Stima, BDMA en IAB Belgium. Tien grote bedrijven zetten hun schouders onder de nieuwe vereniging: 4P Square, Carrefour, Bisnode, Bpost, Google, IBM, Proximus, Roularta, Serviceplan en &Koo. Ze zorgen voor financiële ondersteuning en andere diensten.

Doelstelling van de grootste vakvereniging voor marketing in België is ‘meaningful marketing’ nastreven en verdedigen en er een community van maken die openstaat voor nieuwe leden en voor overleg en samenwerking met andere (marketing)verenigingen en met beleidsmakers bij de overheid.

“Marketing wordt steeds interessanter. Technologie is een belangrijke driver voor de veranderende samenleving. We leven in een omnichannel wereld waarin zelfs producten een mediakanaal kunnen zijn. Dat heeft een belangrijke impact op de relatie tussen consumenten, klanten en merken. Bedrijven moeten zich continu heruitvinden. Marketeers willen in hun zoektocht naar 'meaningful marketing' elkaar meer vinden en inspireren”, aldus BAM-voorzitter Koen Van Impe (&KOO). Patrick Steinfort, Directeur van BAM, vervolgt: “We willen al onze leden overtuigen dat we meer zijn dan de som van de delen. In de eerste plaats omdat we ons vak verder willen professionaliseren in een complexe wereld door hen te informeren, te inspireren en hen te kans te geven om deel te nemen aan onze marketing hubs. Naast de marketing professionals mikken we ook op andere doelgroepen: studenten, ondernemers, academici en iedereen die vroeg of laat met marketing te maken krijgt.”

Centraal in de organisatie staan de zogenaamde Marketing Hubs. BAM positioneert ze als wendbare, experimentele en pionierende structuren die een doel voor ogen hebben: marketing als sector verbeteren en het onderlinge contact tussen marketing professionals verzekeren. Bedoeling is dat er mensen uit verschillende domeinen de hubs bevolken en content, opleidingen en evenementen zullen aanbieden over actuele marketingthema’s. De volgende maanden zullen ze het vooral over start-ups, legal, technologie en data hebben

Het aanbod van BAM en zijn publicaties zijn voortaan te volgen op de nieuwe website www.marketing.be. Ter info, naast Patrick Steinfort staat Ivan Vandermeersch als Secretaris-Generaal in voor de dagelijkse werking. De communicatie wordt beheerd door Barbara D’hondt met ondersteuning van Sarah Vyverman. Nathalie Prieto en Jeremy Muylaert staan in voor de organisatie van de events en Pascale Cambie is verantwoordelijk voor de opleidingen.

Archief / ASSOCIATIONS