SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Vivendi fuseert Dailymotion en Watchever

Zondag 10 September 2017


De groep Vivendi meldt de fusie van zijn twee videostreamingplatformen Dailymotion en Watchever. De transactie leidt tot de volledige opslorping van het tweede door het eerste. Zowel Dailymotion als Watchever lijden zware verliezen. Dailymotion dat twee jaar geleden overgenomen werd van Orange en bij ons gecommercialiseerd wordt door Proximus Skynet, zag zijn omzet tijdens het eerste semester dalen met 41%, tot een bedrag van 22 miljoen euro. De traffic halveerde tussen 2015 en 2017; volgens ComScore haalt het platform nog 80 miljoen bezoeken op desktop. Dailymotion verklaart deze daling door de verwijdering van expliciete content (geweld/volwassen) en van de niet-menselijke traffic die teruggebracht zou zijn tot minder dan 5%. Het platform mikt ook op de herstructurering van juni om een meer premium publiek aan te spreken.
 
Watchever van zijn kant is gespecialiseerd in betalende videodiensten via streaming. Vivendi leed in 2016 een verlies van 22,9 miljoen; tijdens het eerste semester bedroeg het verlies 5,2 miljoen. Ter herinnering, de groep van Vincent Bolloré wilde van Watchever de basistechnologie maken voor een project dat zou kunnen concurreren met Netflix.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier