SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium

Zondag 10 September 2017


Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium
Als we inzoomen op de resultaten van de eerste twee golven van de CIM Radiostudie van 2017, zien we dat het aandeel van de luistertijd via het internet beduidend hoger ligt bij de mensen jonger dan 45 en de begoede sociale klassen. Dit luistergedrag is ook selectief – zij het in mindere mate – op de actieve beroepsbevolking. Dat komt niet als een verrassing. Geruststellend voor het medium is dat diegenen die via het internet luisteren, eerder ‘light listeners’ zijn. Je zou kunnen redeneren dat ze, als ze geen internet hadden, waarschijnlijk minder naar de radio zouden luisteren. In die zin is het internet een kans voor de radio.
 
Verrassend genoeg gebeurt het gros van het internetluisteren thuis. Ook bij de actieve beroepsbevolking – zoals de 18- tot 54-jarigen, is de eerste plek thuis (56% op nationaal niveau), gevolgd door het werk (36%). Het beeld van de werknemer die met zijn headset op naar zijn favoriete radiostation luistert via het internet, klopt dus slechts gedeeltelijk.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier