SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...

Zondag 3 September 2017


Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...
… en dat is een wellicht onderschatte waarde. Onze bron voor deze statistiek, de CIM Radiostudie, peilt natuurlijk naar het gedetailleerde aantal tv-schermen binnen het gezin, maar voor de andere devices betreft de vraag de aanwezigheid van minstens een laptop, een wifi tablet, enzovoort. Als er tien in plaats van een enkel zijn in een gezin, maakt dat geen enkel verschil in de gegevens. Nochtans zijn we in vier jaar tijd, van het eerste semester 2013 tot de zes eerste maanden van 2017, geëvolueerd van ongeveer drie naar vier beschikbare schermen. Dat betekent een groei van 24% op Belgisch niveau, met een evenwicht tussen het noorden en het zuiden. De stijging vloeit vooral voort uit de opmars van de mobiele schermen (laptops, tablets en smartphones) en de vaste schermen die relatief goed standhouden: de penetratie van de klassieke televisie is in vier jaar tijd slechts twee punten verloren. Hij blijft aanwezig in zowat alle gezinnen, terwijl de desktop markt wel serieus gedaald is. Op vrij korte termijn zal deze grotere beschikbaarheid van mobiele devices het gebruik van de verschillende OTT-formules en het second screen kijken bevorderen: de toekomst wordt voor onze ogen voorbereid.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier