SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen

Zondag 27 Augustus 2017


Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen
Na onze analyse van de mediabestedingen tijdens het eerste semester van 2017, hebben we de MDG-gegevens over een periode van tien jaar bekeken, zonder het internet. Voor dat medium is immers geen historische vergelijking mogelijk. De maandelijkse evoluties van de mediawaarden vertonen zowel sterke evoluties op bepaalde momenten als een grote algemene stabiliteit, en zelfs stagnering. Dat heeft onder andere te maken met de financiële crisis van de laatste maanden van 2008, een zekere heropleving in 2010, maar ook een reëel enthousiasme begin 2016. En daarna ging het opnieuw mis: het einde van vorig jaar en de eerste maanden van 2017 zakken tot een historisch laag niveau. Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor: ten eerste het anticyclische karakter van de mediabestedingen in België. Die staan op enkele uitzonderingen na eerder los van de economische markt in haar geheel. Bij wijze van karikatuur zou je kunnen stellen dat er minder geïnvesteerd wordt als de economie het goed doet. De tweede verklaring hangt samen met de waarschijnlijke doorbraak van de mediamix van de adverteerders, ten koste van de offline media. De groei zou dus onder de radar blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier