SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen

Zondag 27 Augustus 2017


Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen
Na onze analyse van de mediabestedingen tijdens het eerste semester van 2017, hebben we de MDG-gegevens over een periode van tien jaar bekeken, zonder het internet. Voor dat medium is immers geen historische vergelijking mogelijk. De maandelijkse evoluties van de mediawaarden vertonen zowel sterke evoluties op bepaalde momenten als een grote algemene stabiliteit, en zelfs stagnering. Dat heeft onder andere te maken met de financiële crisis van de laatste maanden van 2008, een zekere heropleving in 2010, maar ook een reëel enthousiasme begin 2016. En daarna ging het opnieuw mis: het einde van vorig jaar en de eerste maanden van 2017 zakken tot een historisch laag niveau. Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor: ten eerste het anticyclische karakter van de mediabestedingen in België. Die staan op enkele uitzonderingen na eerder los van de economische markt in haar geheel. Bij wijze van karikatuur zou je kunnen stellen dat er minder geïnvesteerd wordt als de economie het goed doet. De tweede verklaring hangt samen met de waarschijnlijke doorbraak van de mediamix van de adverteerders, ten koste van de offline media. De groei zou dus onder de radar blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier