SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Fire!

Donderdag 3 Augustus 2017


Fire!
Burger King (ter herinnering, Adverteerder van het Jaar in Cannes) en zijn bureau David kregen de GP in Print & Publishing voor een campagne die goed past in het seizoen. Iedereen weet dat het vlees van de burgerkoning op de grill gebakken wordt. Wat minder geweten is, is dat deze bakwijze nogal wat brandjes/branden veroorzaakt in de BK-restaurants. Om dat te illustreren, diepte de adverteerder foto’s op uit zijn archief, waarop drie restaurants in lichterlaaie staan. Er kwam geen trucage of PhotoShop aan te pas: het gaat om authentieke foto’s van echte branden (waarbij gelukkig geen slachtoffers vielen), meer bepaald in Pennsylvania, Oregon en Italië. Bedoeling: de nadruk leggen op de merkbelofte van Burger King (‘Flame grilled since 1954’), die in dit geval een negatief element (het risico van een ongeval) omvormt tot een positieve boodschap die toont dat het merk-dna voor alles gaat.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier