SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Fire!

Donderdag 3 Augustus 2017


Fire!
Burger King (ter herinnering, Adverteerder van het Jaar in Cannes) en zijn bureau David kregen de GP in Print & Publishing voor een campagne die goed past in het seizoen. Iedereen weet dat het vlees van de burgerkoning op de grill gebakken wordt. Wat minder geweten is, is dat deze bakwijze nogal wat brandjes/branden veroorzaakt in de BK-restaurants. Om dat te illustreren, diepte de adverteerder foto’s op uit zijn archief, waarop drie restaurants in lichterlaaie staan. Er kwam geen trucage of PhotoShop aan te pas: het gaat om authentieke foto’s van echte branden (waarbij gelukkig geen slachtoffers vielen), meer bepaald in Pennsylvania, Oregon en Italië. Bedoeling: de nadruk leggen op de merkbelofte van Burger King (‘Flame grilled since 1954’), die in dit geval een negatief element (het risico van een ongeval) omvormt tot een positieve boodschap die toont dat het merk-dna voor alles gaat.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier