SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Verspreiding dagbladpers 2013-T3: Print+Digital daalt licht

Zondag 3 November 2013


Volgens de gemiddelden van het CIM voor het derde trimester is de betaalde verspreiding Print+Digital van de dagbladen met 1,32% gedaald in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Als we kijken per regio, bedraagt de daling 3,17% voor de Franstalige titels en 0,56% voor de Nederlandstalige. In Vlaanderen valt vooral De Tijd op: die krant stijgt met 1,79%, terwijl de titels van Concentra (Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) respectievelijk dalen met 1,97% en 1,40%. Ook Het Nieuwsblad verliest iets meer dan een procent; de andere titels blijven stabiel. Aan Franstalige zijde zijn de verschillen groter: La DH maakt een duik van -7,13%, l’Echo zakt 3,99%, Le Soir verliest 3,16%, La Libre 2,45%, L’Avenir 2,34% en de groep Sudpresse 1,85%. Als we enkel naar de betaalde verspreiding voor Print kijken, is de daling nog duidelijker in het zuiden (-5,46% vs -1,46%), met een verlies van meer dan 10% voor L’Echo, van 8% voor La DH en 7% voor Le Soir. Sudpresse zakt in dat geval met 5%, La Libre met 4% en L’Avenir verliest ongeveer 3%. Dezelfde vaststelling geldt ook voor de Vlaamse kranten, hoewel de schommelingen daar minder uitgesproken zijn (van -4% voor De Tijd tot -0,4% voor De Standaard).



ARCHIVE / MEDIA - PRINT






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier