SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Verspreiding dagbladpers 2013-T3: Print+Digital daalt licht

Zondag 3 November 2013


Volgens de gemiddelden van het CIM voor het derde trimester is de betaalde verspreiding Print+Digital van de dagbladen met 1,32% gedaald in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Als we kijken per regio, bedraagt de daling 3,17% voor de Franstalige titels en 0,56% voor de Nederlandstalige. In Vlaanderen valt vooral De Tijd op: die krant stijgt met 1,79%, terwijl de titels van Concentra (Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) respectievelijk dalen met 1,97% en 1,40%. Ook Het Nieuwsblad verliest iets meer dan een procent; de andere titels blijven stabiel. Aan Franstalige zijde zijn de verschillen groter: La DH maakt een duik van -7,13%, l’Echo zakt 3,99%, Le Soir verliest 3,16%, La Libre 2,45%, L’Avenir 2,34% en de groep Sudpresse 1,85%. Als we enkel naar de betaalde verspreiding voor Print kijken, is de daling nog duidelijker in het zuiden (-5,46% vs -1,46%), met een verlies van meer dan 10% voor L’Echo, van 8% voor La DH en 7% voor Le Soir. Sudpresse zakt in dat geval met 5%, La Libre met 4% en L’Avenir verliest ongeveer 3%. Dezelfde vaststelling geldt ook voor de Vlaamse kranten, hoewel de schommelingen daar minder uitgesproken zijn (van -4% voor De Tijd tot -0,4% voor De Standaard).



ARCHIVE / MEDIA - PRINT






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier