SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm
Wat neemt toe en is heel Belgisch? Het tv-verbruik via andere schermen dan televisie. Dat wordt (nog) niet gemeten via de CIM TV-studie, maar wordt op verklaring opgevolgd in het radio-onderzoek. Elk van de drie jaarlijkse golven van de CIM Radiostudie levert dus een cijfer betreffende het tv-verbruik via pc (desk- en laptop), tablet, smartphone, console, enzovoort.

We hebben de kijkgegevens via de verschillende devices samengebracht om een nettoresultaat voor alle schermen op te stellen. Om de ‘uitschuivers’ die zich soms tussen de verschillende golven van de studies voordoen te compenseren, hebben we ook gemiddelden opgemaakt over drie golven. Daarmee kunnen we een regelmatige stijging van de populariteit van het tweede scherm vaststellen: +32% voor de hele periode en +51% als we ‘frequent’ als criterium hanteren (3 keer per week of meer). Interessant gegeven: de proportie van het televisiekijken via ‘andere schermen’ is op een punt na identiek in het noorden en in het zuiden van het land. Deze vaststelling zou moeten leiden tot de uitbreiding van de perimeter van de tv-studie die vandaag beperkt is tot het klassieke scherm dat weliswaar nog steeds het meest maar zeker niet meer alleen gebruikt wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier