SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm
Wat neemt toe en is heel Belgisch? Het tv-verbruik via andere schermen dan televisie. Dat wordt (nog) niet gemeten via de CIM TV-studie, maar wordt op verklaring opgevolgd in het radio-onderzoek. Elk van de drie jaarlijkse golven van de CIM Radiostudie levert dus een cijfer betreffende het tv-verbruik via pc (desk- en laptop), tablet, smartphone, console, enzovoort.

We hebben de kijkgegevens via de verschillende devices samengebracht om een nettoresultaat voor alle schermen op te stellen. Om de ‘uitschuivers’ die zich soms tussen de verschillende golven van de studies voordoen te compenseren, hebben we ook gemiddelden opgemaakt over drie golven. Daarmee kunnen we een regelmatige stijging van de populariteit van het tweede scherm vaststellen: +32% voor de hele periode en +51% als we ‘frequent’ als criterium hanteren (3 keer per week of meer). Interessant gegeven: de proportie van het televisiekijken via ‘andere schermen’ is op een punt na identiek in het noorden en in het zuiden van het land. Deze vaststelling zou moeten leiden tot de uitbreiding van de perimeter van de tv-studie die vandaag beperkt is tot het klassieke scherm dat weliswaar nog steeds het meest maar zeker niet meer alleen gebruikt wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier