SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Zo vader, zo dochter, door Damien Lemaire (MM)

Zondag 2 Juli 2017


Zo vader, zo dochter, door Damien Lemaire (MM)
Wendy Clark (Glass Lions' President): “The jury was looking for fresh, brave, transformational, impactful, inspirational and lasting work, and that Fearless Girl embodied all of that. We wanted to be able to say that what we selected would transform and challenge a particular issue, and be something we couldn't unsee.” (Adweek)
 
Zelf zou ik graag hulde brengen aan de vader van ‘Fearless Girl’. De geestelijke vader wel te verstaan. Ik heb hem goed gekend, ook al heb ik hem nooit in levende lijve ontmoet. Maar ik heb bijzonder veel over hem gehoord. Lang geleden.
 
De eerste keer dat ik hem zag, was in 1989, op 5 juni om precies te zijn. Hij was niet erg groot, niet gespierd. Als je hem op straat tegengekomen was, had je hem wellicht niet eens opgemerkt. Een doodgewone man, al bij al. En toch waren alle blikken die dag op hem gericht, gebiologeerd.
 
Net zoals zijn geestelijke dochter, 28 jaar later, stond hij daar, in het midden van de straat. Rechtop. Moederziel alleen, in het midden van de straat. Met een plastic zak in elke hand. Misschien kwam hij van zijn werk, nadat hij snel even de supermarkt was binnengelopen om boodschappen te doen voor een dinertje met z’n twee.
 
We zullen het nooit weten. De man is verdwenen en zijn herinnering vervaagd. Gelukkig was er opeens ‘Fearless Girl’. In 2017, op 7 maart om precies te zijn. Ook zij was niet groot, niet gespierd. En als je tegen het lijf gelopen was, had je ze wellicht niet bekeken of opgemerkt. Een meisje zoals dertien in een dozijn. En toch waren alle blikken die dag op haar gericht, gebiologeerd.
 
Net zoals haar geestelijke vader 28 jaar eerder stond ze daar. Rechtop. Moederziel alleen, bewegingloos. In het midden van Wall Street, haar handen in haar zij. Ik herkende haar meteen aan haar blik die vandaag een stier uitdaagt, zoals die van haar vader dat deed met een legertje tanks…



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier