SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Jason Romeyko (Serviceplan): "Merken worden gemaakt door consumenten via hun conversaties"

Zondag 25 Juni 2017


Jason Romeyko (Serviceplan):
Jason Romeyko, die de groep eind 2016 vervoegde, is de nieuwe Worldwide Executive Creative Director van Serviceplan Group. In een vorig leven werkte de creatief gedurende 23 jaar bij Saatchi & Saatchi… We spraken hem op de Cannes Lions.
 
Je kunt bogen op een indrukwekkende en succesvolle carrière. Wat drijft Jason Romeyko nog?
Wat me nog steeds motiveert, is innovatie in creatie en aangezien dat in het dna van Serviceplan zit, heb ik niet lang moeten nadenken voor ik tekende. Eerlijk gezegd speelde ik een jaar geleden met het idee om uit de reclame te stappen, omdat ik mezelf er niet meer kon in vinden. Toen leerde ik Alexander Schill (Global CCO, nvdr) kennen en ik vond hem meteen geweldig. Omdat hij alles behalve een reclamecliché is. Hij belichaamt de innovatie- en ondernemerscultuur die zo eigen is aan Serviceplan en dat beviel me enorm. Het is iets wat je bij geen enkel ander netwerk terugvindt, meestal is alles zwaar en traag. Het concept van het House of Communication, dat Serviceplan zo origineel en zo succesvol maakt, motiveert me enorm. Momenteel telt de groep meer dan 30 bureaus ter wereld en de mogelijkheid om met elk van hen samen te werken is een grote kans en een mooie uitdaging.
 
Heb je bepaalde missies in het bijzonder gekregen?
Mijn voornaamste missie is natuurlijk de voortzetting van het werk van Alexander en Florian Haller (de CEO van de groep en de zoon van de oprichter, nvdr). Verder wil ik ook zo snel mogelijk het niveau van alle bureaus verbeteren, om een gemeenschappelijke creatieve cultuur te creëren die vertrekt vanuit innovatie. Dat wil ik doen op alle niveaus van het House of Communication – media, PR, design, etc. Ik wil ervoor zorgen dat er nog meer magie heerst tussen al die specialiteiten die de eigenheid en de kracht van Serviceplan uitmaken, omdat ze allemaal onder hetzelfde dak zitten. Tot slot heb ik ook de plicht om prijzen te winnen – waaronder de Effies.
 
Het is ook mijn taak om ervoor te zorgen dat er over de merken van onze klanten gesproken wordt. Globalisering betekent volgens mij niet dat je hetzelfde idee in elk land verspreidt, maar dat je iets bewerkstelligt waarover iedereen wil praten. Dat is ook mijn selectiecriterium in en creatieve review. Ik vraag me iedere keer af of de journalisten van de NY Times hun cover aan het idee zouden wijden. Als een journalist iets interessant genoeg vindt om erover te schrijven, is het per definitie goed. Vaak maken we dingen waarover enkel onder reclamemensen gesproken wordt, onder andere op de Cannes Lions. Dat slaat nergens op. Wat me vooral interesseert, is dingen maken waarop mensen reageren. Dingen die ze willen vertellen aan wie ze nog niet gezien hebben. En die ze op het internet willen opzoeken om ze met hun eigen ogen te ontdekken. Het zijn niet de bureaus of de marketeers die merken maken, maar de consumenten via hun conversaties. Het is onze missie ervoor te zorgen dat ze zin hebben om over ons werk te praten.
 
Serviceplan eis al enkele jaren in België aanwezig, maar heeft het niet zo makkelijk om zijn naambekendheid te vestigen, meer bepaald door zijn zeer ongebruikelijke naam voor de sector.
Het probleem zit niet bij de naam. In elk land moet het grootste probleem van elkeen erin bestaan uitzonderlijk werk te verwezenlijken. Dat is de enige manier om naam te maken. Drie weken geleden was ik in Brussel en ik werd er ontvangen door een dynamisch, gemotiveerd team dat de laatste jaren enorm hard gewerkt heeft. Dat is de enige manier om door te breken op de Belgische én de internationale markt. Ik ben zeer blij met de komst van Merel Van den Broeck en Naïm Baddich (de nieuwe CD’s van het Belgische bureau, nvdr) aan het hoofd van de creatie. Ik heb de kans gekregen ze te ontmoeten en ze zijn echt fantastisch. Het betekent een nieuwe etappe voor de Belgische antenne. Ik kan niet wachten om met hen samen te werken.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier