SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar

Zondag 25 Juni 2017


Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar
Het is Clemenger BBDO Melbourne, de geestelijke vader van onze nieuwe vriend Graham, dat de titel van Bureau van het Jaar won op de Cannes Lions 2017. Het klopte daarbij zijn Braziliaanse collega’s van AlmapBBDO en McCann New York.

Het zal dan ook niemand verbazen dat BBDO Worldwide verkozen werd tot Netwerk van het Jaar, voor Ogilvy & Mather en McCann Worldgroup.

Het Onafhankelijk Bureau van het Jaar is Droga5 New York, voor Wieden+Kennedy Portland en 4creative, het interne bureau van Channel 4.
WPP werd uitgeroepen tot Holding van het Jaar, voor Omnicom en Interpublic.

De Gouden Palm was voor het productiehuis MZJ, voor Smuggler en The Mill (alle drie Amerikaanse).

De Amerikaanse suprematie blijkt overigens ook uit de 429 Lions in de koffers van de bureaus van Uncle Sam (van de 1.471 uitgereikte trofeeën). Ze schreven dan ook 6.400 cases in. De rest van de top vijf met vaakst bekroonde landen bestaat uit het Verenigd Koninkrijk (131 Lions), Australië (113), Brazilië (99) en Frankrijk (88). Van de 58 landen die in de prijzen vielen, staat België op de 27ste plaats.
 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier