SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar

Zondag 25 Juni 2017


Cannes Lions: Clemenger BBDO, Bureau van het jaar
Het is Clemenger BBDO Melbourne, de geestelijke vader van onze nieuwe vriend Graham, dat de titel van Bureau van het Jaar won op de Cannes Lions 2017. Het klopte daarbij zijn Braziliaanse collega’s van AlmapBBDO en McCann New York.

Het zal dan ook niemand verbazen dat BBDO Worldwide verkozen werd tot Netwerk van het Jaar, voor Ogilvy & Mather en McCann Worldgroup.

Het Onafhankelijk Bureau van het Jaar is Droga5 New York, voor Wieden+Kennedy Portland en 4creative, het interne bureau van Channel 4.
WPP werd uitgeroepen tot Holding van het Jaar, voor Omnicom en Interpublic.

De Gouden Palm was voor het productiehuis MZJ, voor Smuggler en The Mill (alle drie Amerikaanse).

De Amerikaanse suprematie blijkt overigens ook uit de 429 Lions in de koffers van de bureaus van Uncle Sam (van de 1.471 uitgereikte trofeeën). Ze schreven dan ook 6.400 cases in. De rest van de top vijf met vaakst bekroonde landen bestaat uit het Verenigd Koninkrijk (131 Lions), Australië (113), Brazilië (99) en Frankrijk (88). Van de 58 landen die in de prijzen vielen, staat België op de 27ste plaats.
 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier