SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh

Vrijdag 23 Juni 2017


Cannes Lions Creative Effectiveness: slapen in de kamer van Van Gogh
Zoals gewoonlijk bekroonde de Creative Effectiveness competitie een campagne die al ingeschreven en bekroond werd in Cannes. De Grand Prix valt te beurt aan een activering die Leo Burnett bedacht voor het Art Institute Of Chicago, in het kader van een expo van Van Gogh. Op basis van het principe dat het werk van een kunstenaar beter begrepen wordt als je volledig in zijn universum wordt ondergedompeld, kwamen de creatieven op het idee een perfecte replica te bouwen van een beroemd schilderij van de artiest (‘De kamer van van Gogh in Arles’) en die via Airbnb te verhuren voor de som van 10 dollar per nacht.

Dat geniale idee bleek een schot in de roos: alle overnachtingen werden in enkele uren tijd geboekt en de expo bleek de drukst bezochte van de laatste vijftien jaar; ze verwelkomde 200.000 bezoekers. Volgens het bureau kostte de kamer 31.000 euro en leverde ze zes miljoen dollar in earned media op.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier