SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Media: de besparingswoede van Jet.com

Woensdag 21 Juni 2017


 Cannes Lions Media: de besparingswoede van Jet.com
De Grand Prix in Media ging naar Jet.com, een Amerikaanse online retailer die vorig jaar voor 3,3 miljard werd overgenomen door Walmart. In alles wat Jet.com doet, staan innovatieve manieren om geld te besparen centraal en dat wilde het bedrijf ook doen in zijn communicatie. Maar hoe bespaar je als bedrijf als je wilt opvallen in de periode van de Super Bowl, wanneer merken miljoenen dollars aan media spenderen?

R/GA besliste om de Super Bowl periode te ‘hacken’ en de enige echte letterlijke ‘Super Bowl Commercial’ te maken. En meer bepaald een online spot waarin al de 'super bowls' die in de e-shop verkocht werden te promoten. Aldus kwamen surfers die naar Super Bowl spotjes zochten massaal terecht bij de spot, aangezien de sleutelwoorden en tags van deze absurde spot relevanter waren dan elke andere Super Bowl spot. Dat resulteerde in een van de meest bekeken spots online tijdens het Super Bowl weekend en dit zonder miljoenen dollars aan mediaruimte te betalen.

Ook op de radiospot werd bespaard door gebruik te maken van de Google translate app in plaats van acteurs. In klassieke tv-spots werd uitgelegd hoe Jet.com dankzij de nieuwste tools zoals Charlene de robot efficiënter kon werken in zijn opslagplaatsen en zo de consument kon doen besparen. Tot slot lanceerde de e-tailer de ‘Carecalculator’ op het einde van het jaar. Dat was een tool die berekende hoeveel geld je moet spenderen aan de kerstcadeaus van vrienden en familie op basis van je Facebook interacties. Het adviseerde vervolgens wat je daarvoor kon kopen bij Jet.com.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier