SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan

Dinsdag 20 Juni 2017


Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan
Elk jaar stoppen zowat 4.000 kinderen uit armere milieus in de Verenigde Staten met school, waardoor de werkloosheid binnen die bevolkingsgroep tot 40% hoger ligt en er veel meer overheidssteun nodig is (+70%). Om iets aan dat probleem te doen startten Whirlpool en Digitas LBI het ‘Care Counts’ programma.
 
Het idee ontstond door een lerares die zich in gesprekken met ouders realiseerde dat veel leerlingen lessen missen als ze geen schone kleren hebben om aan te trekken, doordat hun familie geen wasmachine heeft, geen geld om wasmiddel te kopen of omdat de elektriciteit afgesloten is. Daarop nam ze contact op met Whirlpool om hen te vragen de school een wasmachine te geven. Het ‘Care Counts’ ging van start in 18 arme scholen van St Louis (Missouri) en Fairfield (Californie).
 
Tegelijk met installatie van de wasmachines lanceerden Whirlpool en zijn bureau een programma om gegevens te verzamelen en te analyseren, waardoor aangetoond kon worden dat 90% van de kinderen die de machines gebruikten vaker naar school kwam. Er werden nog andere effecten vastgesteld: ze namen actiever deel aan de lessen en aan de buitenschoolse activiteiten. Het programma wordt uitgebreid naar 20 extra scholen en 300 scholen gaven al blijk van interesse. 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier