SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan

Dinsdag 20 Juni 2017


Cannes Lions Creative Data: wasmachines om het absenteïsme op school tegen te gaan
Elk jaar stoppen zowat 4.000 kinderen uit armere milieus in de Verenigde Staten met school, waardoor de werkloosheid binnen die bevolkingsgroep tot 40% hoger ligt en er veel meer overheidssteun nodig is (+70%). Om iets aan dat probleem te doen startten Whirlpool en Digitas LBI het ‘Care Counts’ programma.
 
Het idee ontstond door een lerares die zich in gesprekken met ouders realiseerde dat veel leerlingen lessen missen als ze geen schone kleren hebben om aan te trekken, doordat hun familie geen wasmachine heeft, geen geld om wasmiddel te kopen of omdat de elektriciteit afgesloten is. Daarop nam ze contact op met Whirlpool om hen te vragen de school een wasmachine te geven. Het ‘Care Counts’ ging van start in 18 arme scholen van St Louis (Missouri) en Fairfield (Californie).
 
Tegelijk met installatie van de wasmachines lanceerden Whirlpool en zijn bureau een programma om gegevens te verzamelen en te analyseren, waardoor aangetoond kon worden dat 90% van de kinderen die de machines gebruikten vaker naar school kwam. Er werden nog andere effecten vastgesteld: ze namen actiever deel aan de lessen en aan de buitenschoolse activiteiten. Het programma wordt uitgebreid naar 20 extra scholen en 300 scholen gaven al blijk van interesse. 



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier