Fr
Close

AWARDS

Cannes Lions: Bronze voor Klarafy in Cyber en 'Coins of Hope' in Direct

Dinsdag 20 Juni 2017

Cannes Lions: Bronze voor Klarafy in Cyber en 'Coins of Hope' in Direct

De campagne ‘Coins of Hope’ van These Days voor Child Focus die we niet meer hoeven voor te stellen is de enige bekroonde Belgische inschrijving in Direct. Ze haalt een Bronze. De Lion wordt toegevoegd aan de Bronze die de campagne won in Outdoor en aan de Gold en Silver in PR.

FamousGrey en zijn historische partner Klara winnen eveneens een Bronze, in Cyber met de app Klarafy. Het is eveneens de enige Belgische beloning in deze competitie. Voor diegene die uit de lucht vallen, Klarafy is een webtool die ieders muzieksmaak vertaalt in… klassieke muziek. Bedoeling: de kunst toegankelijker maken voor het grote publiek. In de praktijk zoekt Klarafy naar affiniteiten, gelijkenissen en connecties tussen de favoriete muziek van een individu en klassieke muziek. Om dit soort conversie te verwezenlijken overloopt de tool de Spotify-playlist van de persoon in kwestie aan de hand van drie criteria: het favoriete muziekgenre, de overheersende muzikale sfeer en specifieke aanwijzingen, zoals bepaalde instrumenten of stemtypes, enzovoort. De tool kon ook je gemoedstoestand analyseren aan de hand van je afgespeelde songs en aldus klassieke muziekartiesten zoeken die een vergelijkbare stemming oproepen.

Archief / AWARDS