SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 'Legacy media' = advertising friendly media?

Zondag 18 Juni 2017


Seen from Space: 'Legacy media' = advertising friendly media?
Volgens recent onderzoek van Kantar Media zijn mensen beduidend verdraagzamer tegenover reclame in de traditionele media dan in de nieuwe media. Het verslag baseert zich op een enquête bij meer dan 5000 mensen (18+ met internettoegang) in vijf landen (Brazilië, China, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten).
Het instituut creëerde een soort tolerantie-index op basis van het verschil tussen het percentage van diegenen die verklaren reclame te waarderen en diegenen die hem niet waarderen. Pers (papier), out of home en de bioscoop halen de hoogste positieve scores; tv haalt een vrijwel neutrale score, net zoals de sociale media. Radio is het enige historische medium dat een (licht) negatieve score haalt, misschien door de veralgemeende en overrompelende ervaring. Een opsplitsing per leeftijdsgroep zou interessant zijn!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier