SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 'Legacy media' = advertising friendly media?

Zondag 18 Juni 2017


Seen from Space: 'Legacy media' = advertising friendly media?
Volgens recent onderzoek van Kantar Media zijn mensen beduidend verdraagzamer tegenover reclame in de traditionele media dan in de nieuwe media. Het verslag baseert zich op een enquête bij meer dan 5000 mensen (18+ met internettoegang) in vijf landen (Brazilië, China, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten).
Het instituut creëerde een soort tolerantie-index op basis van het verschil tussen het percentage van diegenen die verklaren reclame te waarderen en diegenen die hem niet waarderen. Pers (papier), out of home en de bioscoop halen de hoogste positieve scores; tv haalt een vrijwel neutrale score, net zoals de sociale media. Radio is het enige historische medium dat een (licht) negatieve score haalt, misschien door de veralgemeende en overrompelende ervaring. Een opsplitsing per leeftijdsgroep zou interessant zijn!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier