SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan

Zaterdag 17 Juni 2017


Cannes Lions: de Belgen besparen, de Amerikanen spreken hun spaarpot aan
41.170 inschrijvingen, ongeveer 2000 minder dan vorig jaar. Aldus de balans van ingediende werken voor de verschillende competities in Cannes dit jaar. Onze troepen dienden er 473 in, wat 59 minder is dan bij de vorige editie. Met 60 Belgische campagnes is Promo & Activation de populairste categorie bij onze landgenoten. Ze wordt op de voet gezeten door de Direct Lions, die 59 Belgische inschrijvingen tellen. Daarna volgen in afnemende volgorde: Media (55), PR (46), Cyber (39), Radio, Outdoor en Health & Wellness (29), Mobile (25), Design (19), Films (17), Film Craft (14), Print & Publishing (10), Digital Craft (9), Entertainment (8), Product Design (6), Innovation en Entertainment for Music (5), Creative Data en Titanium (3), Glass (2) en Integrated (1).  

De States geven de meeste centen uit aan het indienen van dossiers: ze schreven er 9.534 in, wat 6.384 meer is dan het Verenigd Koninkrijk (3.150 entries). Brazilië is het derde sterkst aanwezige land, met 3.020 cases. Ook op dit vlak is de Promo & Activation competitie de drukst beconcurreerde, met 3.432 inschrijvingen. Print & Publishing volgt met 3.276 deelnemers. Daarna komen Media (2.949), Cyber (2893) en Design (2.780). Er zijn nog vijf andere competities die meer dan 2000 entries tellen: Direct (2.719), Film (2.609), Film Craft (2.490), Health & Wellness (2.245) en, last but not least, PR (2.208).



ARCHIVE / CANNES LIONS 2017






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier