SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: On air, online, in the air of niets van dat?
De laatste golf van het radio-onderzoek (2017-1) geeft een zeer verschillend beeld voor het noorden en het zuiden wat het luisteren via internet bij de 25-54-jarigen betreft. In Vlaanderen neemt het aandeel van het internetluisteren sterk toe bij de 25-54-jarigen en vertegenwoordigt ongeveer 12%, met een sterk stijgende luisterduur (via internet) die oploopt tot 25 minuten bij de 35-54-jarigen.

Het zuiden sluit niet aan bij de voorspellingen. Terwijl de stijging van Q1 2016 ten opzichte van Q1 2015 spectaculair was, merken we begin 2017 een daling op de 12-44-jarigen, hoewel die groep a priori nochtans gunstig zou moeten staan tegenover deze evolutie. De situatie is paradoxaal: een sterke daling bij de 12-24-jarigen en een stijging – de enige – bij de 45-plussers, wat in totaal ongeveer een status-quo oplevert op de doelgroep 12+.

De Vlaamse luisteraars luisteren globaal maar naar de radio dan de Franstalige, dat is algemeen geweten, maar nu is het gewoon het dubbele.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

TrendWolves & ACC over de professionele verwachtingen van Gen Y in de reclame

TrendWolves & ACC over de professionele verwachtingen van Gen Y in de reclame



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier