SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Was het al maar september!

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: Was het al maar september!
Als we het internet uitsluiten, waarvoor de cijfers van 2016 en 2017 niet vergelijkbaar zijn, eindigen de eerste vier maanden van het jaar met een dramatisch lage maand april in de MDB-cijfers. De bestedingen komen niet van de grond, integendeel. Na een stabiele maand maart wordt april gekenmerkt door een daling van 12%. TV, affichage, de gratis pers en zelfs de radio die het toch goed deed tijdens het eerste trimester, verliezen 10% ten opzichte van april 2016; de dagbladen zakken zelfs met meer dan 20%.

Als we naar de sectoren kijken, blijkt de daling het felst bij de courante verbruiksproducten (onderhoudsproducten, maar vooral voeding en schoonheids- en verzorgingsproducten; -20% vs YTD 2016). De vier eerste maanden vertonen al een achterstand van 5% en helaas ziet mei er niet echt beter uit. Alle hoop is nu dan ook gevestigd op het tweede semester.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier