SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Was het al maar september!

Zondag 11 Juni 2017


Seen from Space: Was het al maar september!
Als we het internet uitsluiten, waarvoor de cijfers van 2016 en 2017 niet vergelijkbaar zijn, eindigen de eerste vier maanden van het jaar met een dramatisch lage maand april in de MDB-cijfers. De bestedingen komen niet van de grond, integendeel. Na een stabiele maand maart wordt april gekenmerkt door een daling van 12%. TV, affichage, de gratis pers en zelfs de radio die het toch goed deed tijdens het eerste trimester, verliezen 10% ten opzichte van april 2016; de dagbladen zakken zelfs met meer dan 20%.

Als we naar de sectoren kijken, blijkt de daling het felst bij de courante verbruiksproducten (onderhoudsproducten, maar vooral voeding en schoonheids- en verzorgingsproducten; -20% vs YTD 2016). De vier eerste maanden vertonen al een achterstand van 5% en helaas ziet mei er niet echt beter uit. Alle hoop is nu dan ook gevestigd op het tweede semester.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier