Fr
Close

ASSOCIATIONS

De EACA over de nieuwe EU-privacy wetgeving

Donderdag 8 Juni 2017



In de aanloop naar de nieuwe EU-privacy wetgeving die volgend jaar van kracht wordt, publiceerde de European Association of Communication Agencies een uitgebreid document waarin de vereniging de belangrijkste aspecten van de nieuwe regelgeving die nog definitief moet worden goedgekeurd, onder de loep neemt in het licht van de aspecten die de communicatiesector aanbelangen.

Het document zet eerst de waarde van advertising in de verf en legt vervolgens uit dat deze regelgeving belangrijk is voor de bureaus omdat hun business tegenwoordig grotendeels data driven is. Vervolgens breekt de EACA een lans voor een Regelgeving die zou leiden tot meer transparantie en controle voor eindgebruikers, maar die tegelijk de bloei van innoverende online businesses mogelijk maakt. Daarbij maakt de vereniging een aantal kanttekeningen en bedenkingen: zo wijst ze bijvoorbeeld op de verdere afkalving van de Europese datamarkt en de impact hiervan op de reclamebusiness en het verdienmodel van de media. Meer details, artikel per artikel, vind je hier.

Archief / ASSOCIATIONS