SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis

Maandag 29 Mei 2017


Burger King bezondigt zich aan majesteitsschennis
Het merk heeft nog geen voet op Belgische bodem gezet (het eerste restaurant in België opent in juni zijn deuren in Antwerpen) en toch slaagde Burger King er al in het Paleis te schofferen. Dat is de schuld van een campagne die gemaakt werd door het Parijse bureau Buzzman, te zien via de sociale netwerken, affichage en online met een platform waar Burger King onze landgenoten oproept om hun koning te verkizen. Met andere woorden, om te kiezen tussen Koning Filip en Koning Burger.
 
Dat schoot natuurlijk in het verkeerde keelgat bij het Koninklijk Paleis. De woordvoerder herinnerde eraan dat het gebruik van het beeltenis van de Koning niet zonder toestemming mag worden gebruikt. “In dit geval hebben we geen enkel verzoek ontvangen en we zouden geweigerd hebben, want Burger King gebruikt het beeld van de Koning voor strikt commerciële doeleinden.”
 
Zie hierover ook de column van André Réclame.



ARCHIVE / BRANDS - ACTIVATION






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier