SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Burger King Filip, door André Réclame

Maandag 29 Mei 2017


Burger King Filip, door André Réclame
Als je Burger King heet, plannen koestert om in een koninkrijk neer te strijken en prat kan gaan op de nodige goed gevonden communicatieacties, is het allesbehalve verrassend dat je met een dosis provocatie op de proppen komt. Al bij al konden we ons dus verwachten aan de campagne waarop Burger King ons nu trakteert.
 
Het was de reactie van het paleis die mijn aandacht trok. Sinds vele jaren en de machtsovername van Koning Filip wil het koningshuis zijn imago moderniseren, ook op de sociale media. Het recente bezoek van Donald Trump en zijn gevolg was een succes. Onze eigen Mathilde hoefde niet onder te doen voor Melania voor wie nochtans geen moeite te veel is om in het brandpunt te staan.
 
We hadden ons verwacht aan enig gevoel voor humor ten opzichte van de Burger King-campagne, zoals toen Emmanuel Macron een ei op zijn hoofd kreeg. Als ik de communicatiedirecteur van de koning was geweest (neen, ik hengel niet naar die job), had ik de koning laten tweeten met een burger in de hand: ‘Mijn favoriete burgers zijn die van Mathilde’. Of iets in die aard. Een politiek leider – koning of niet – moet vandaag in dialoog kunnen treden en tonen dat hij net zoals elk ander menselijk wezen gevoel voor humor heeft. En zeker niet wegkruipen achter procedures of de wet, zoals Delta Airlines al deed.
 
Het is dus een gemiste kans, behalve als de Koning afzakt naar de Burger King in Antwerpen om daar een Whopper te proeven. Durft ie het of durft ie het niet?
 
André Reclame



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier