SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Burger King Filip, door André Réclame

Maandag 29 Mei 2017


Burger King Filip, door André Réclame
Als je Burger King heet, plannen koestert om in een koninkrijk neer te strijken en prat kan gaan op de nodige goed gevonden communicatieacties, is het allesbehalve verrassend dat je met een dosis provocatie op de proppen komt. Al bij al konden we ons dus verwachten aan de campagne waarop Burger King ons nu trakteert.
 
Het was de reactie van het paleis die mijn aandacht trok. Sinds vele jaren en de machtsovername van Koning Filip wil het koningshuis zijn imago moderniseren, ook op de sociale media. Het recente bezoek van Donald Trump en zijn gevolg was een succes. Onze eigen Mathilde hoefde niet onder te doen voor Melania voor wie nochtans geen moeite te veel is om in het brandpunt te staan.
 
We hadden ons verwacht aan enig gevoel voor humor ten opzichte van de Burger King-campagne, zoals toen Emmanuel Macron een ei op zijn hoofd kreeg. Als ik de communicatiedirecteur van de koning was geweest (neen, ik hengel niet naar die job), had ik de koning laten tweeten met een burger in de hand: ‘Mijn favoriete burgers zijn die van Mathilde’. Of iets in die aard. Een politiek leider – koning of niet – moet vandaag in dialoog kunnen treden en tonen dat hij net zoals elk ander menselijk wezen gevoel voor humor heeft. En zeker niet wegkruipen achter procedures of de wet, zoals Delta Airlines al deed.
 
Het is dus een gemiste kans, behalve als de Koning afzakt naar de Burger King in Antwerpen om daar een Whopper te proeven. Durft ie het of durft ie het niet?
 
André Reclame



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier