SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Zou jij een man die reclame wil beperken als regiebaas aannemen?, door Fred Bouchar (MM)

Zondag 28 Mei 2017


Zou jij een man die reclame wil beperken als regiebaas aannemen?, door Fred Bouchar (MM)
Dat deed nochtans Fox Networks – de Amerikaanse aandeelhouder van Transfer aan wie TF1, de zender die bekendstaat om zijn eindeloze reclametunnels, zijn reclamelot in België toevertrouwde. De nieuwe directeur van diens regie (President Advertising Revenues) heet Joe Marchese en hij heeft een bijzonder profiel voor die functie. Een maverick, zoals de Amerikanen zeggen. Zo verklaarde hij niet alleen dat hij positief staat tegenover het gebruik van adblockers, maar moedigt hij de industrie ook aan om haar reclame-inventarissen te beperken en haar model te herzien door op targeted advertising te mikken.

“Tot dusver was het gebruikelijk dat televisiebedrijven elkaars rivalen waren, maar vandaag komt het erop aan zich te concentreren op de kijkervaring van de gebruikers. Als je gewoon probeert je inkomsten te maximaliseren door steeds meer advertenties in de programma’s te proppen, zullen de mensen uiteindelijk zeggen: ‘Vergeet mij maar, ik kijk wel naar Netflix’”, verklaarde hij onlangs in Business Insider.
 
“We moeten reclame met zo weinig mogelijk onderbreking brengen. Dat hebben de consumenten ons te verstaan gegeven en het is onze taak daarin te slagen.” Marchese voorziet het ergste voor zenders die hun kijkers met reclame zouden blijven bombarderen. Al bij al stelt hij zich gewoon in de plaats van de doorsneeconsument.
 
Als voorstander van pull marketing wil hij bepaalde relevantere formaten stimuleren die beter aangepast zijn aan de opmars van web tv. Daarnaast koestert hij ook het idee adverteerders meer te laten betalen voor bepaalde vormen van reclamecontent voor een gesegmenteerder publiek.
 
“We zitten in een bereikbusiness, niet in de reclamebusiness”, stelt hij.
 
Nu RTL op het punt staat zijn #Evolve transformatieplan te starten, zou de disruptieve visie van deze regiebaas die grootgebracht is met reclame-engagement sinds zijn TrueX tijd wel eens inspirerend kunnen werken.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier