SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant

Zondag 21 Mei 2017


Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant
Het CIM publiceerde zopas de ‘brand reports’. Dat zijn de documenten die in principe een keer per jaar gepubliceerd worden en verslag uitbrengen van de gezondheid van de persmerken, met gegevens over het bereik, op papier en digitaal, over de verspreiding, de online aanwezigheid (ook via apps), maar ook misschien ooit de aanwezigheid op de sociale media. In afwachting van september, wanneer de nieuwe bereikstudie haar eerste resultaten zal leveren, publiceert het CIM de verspreidingscijfers voor 2016, alsook statistieken over de digitale aanwezigheid van de verschillende titels. Het is een mooie gelegenheid om te kijken naar het aandeel van de digitale verkoop in de totale betaalde verspreiding van de dagbladpers. Vorig jaar bedroeg het gemiddelde voor alle titels samen ongeveer 10%, waarbij er grote schommelingen bestaan tussen de verschillende nieuwsmerken onderling (minimum minder dan 3%, maximum bijna 40%). Ter vergelijking, in 2016 bedroeg de gemiddelde digitale verkoop voor de magazines amper 0,4%. De dagbladpers boekt een regelmatige vooruitgang: 5,5% in 2014, 7,7% in 2015, 9,9% in 2016. Nog constanter is moeilijk!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier