SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant

Zondag 21 Mei 2017


Seen from Space: In 2016 betaalde een lezer op tien voor een digitale krant
Het CIM publiceerde zopas de ‘brand reports’. Dat zijn de documenten die in principe een keer per jaar gepubliceerd worden en verslag uitbrengen van de gezondheid van de persmerken, met gegevens over het bereik, op papier en digitaal, over de verspreiding, de online aanwezigheid (ook via apps), maar ook misschien ooit de aanwezigheid op de sociale media. In afwachting van september, wanneer de nieuwe bereikstudie haar eerste resultaten zal leveren, publiceert het CIM de verspreidingscijfers voor 2016, alsook statistieken over de digitale aanwezigheid van de verschillende titels. Het is een mooie gelegenheid om te kijken naar het aandeel van de digitale verkoop in de totale betaalde verspreiding van de dagbladpers. Vorig jaar bedroeg het gemiddelde voor alle titels samen ongeveer 10%, waarbij er grote schommelingen bestaan tussen de verschillende nieuwsmerken onderling (minimum minder dan 3%, maximum bijna 40%). Ter vergelijking, in 2016 bedroeg de gemiddelde digitale verkoop voor de magazines amper 0,4%. De dagbladpers boekt een regelmatige vooruitgang: 5,5% in 2014, 7,7% in 2015, 9,9% in 2016. Nog constanter is moeilijk!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier