SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Surfers en cinefielen

Zondag 14 Mei 2017


GlobalWebIndex voerde een onderzoek bij filmminnende internauten (die minstens een keer per maand naar de bioscoop gaan) in 40 landen en vijf werelddelen. Het onderzoek toont dat die hetzelfde profiel hebben als de heavy users van de bioscoop in het algemeen: ze zijn jong en gegoed. Op de groeimarkten is de proportie van de ‘surfers cinema goers’ met stip het grootst (Mexico, India, China, Brazilië,…), terwijl er geen enkel Noord-Europees land in de top vijftien staat. Daar ligt de internetpenetratie bijzonder hoog, waardoor het basisuniversum van de internetgebruikers dichter bij dat van de totale bevolking ligt. Op de groeimarkten is de surfende bevolking per definitie meer upscale dan de totale bevolking. Voor België maken de CIM-cijfers (die al dateren van een hele tijd geleden) gewag van een proportie van slechts 21%, maar laten we niet vergeten dat het onderzoek van GlobalWebIndex exclusief online gevoerd wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier