SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Surfers en cinefielen

Zondag 14 Mei 2017


GlobalWebIndex voerde een onderzoek bij filmminnende internauten (die minstens een keer per maand naar de bioscoop gaan) in 40 landen en vijf werelddelen. Het onderzoek toont dat die hetzelfde profiel hebben als de heavy users van de bioscoop in het algemeen: ze zijn jong en gegoed. Op de groeimarkten is de proportie van de ‘surfers cinema goers’ met stip het grootst (Mexico, India, China, Brazilië,…), terwijl er geen enkel Noord-Europees land in de top vijftien staat. Daar ligt de internetpenetratie bijzonder hoog, waardoor het basisuniversum van de internetgebruikers dichter bij dat van de totale bevolking ligt. Op de groeimarkten is de surfende bevolking per definitie meer upscale dan de totale bevolking. Voor België maken de CIM-cijfers (die al dateren van een hele tijd geleden) gewag van een proportie van slechts 21%, maar laten we niet vergeten dat het onderzoek van GlobalWebIndex exclusief online gevoerd wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier