SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

'Taal is geen filter, goesting wel', door Creative Belgium

Zaterdag 13 Mei 2017


'Taal is geen filter, goesting wel', door Creative Belgium
Naar aanleiding van ons edito "Keep hope alive!" kregen we deze reactie van Isabel Van den Broeck, Managing Director van Creative Belgium.
 
"Creative Belgium is een ledenvereniging. Een organisatie die bestaat dankzij de leden en het engagement van deze leden. Het unieke aan dit statuut is dat de werking gesteund is dankzij een actief engagement van de leden. Iedereen is welkom. Maar deelnemen aan de raad van bestuur doe je niet voor jezelf, wel voor het vak, voor de sector en voor de volgende generatie. Dergelijk engagement voor drie jaar kan niet gesteund worden door enkel achtergrond, herkomst of taal. Dat is niet de juiste filter of voorwaarde.
 
Maar we willen wel mee het debat voeren om meer vrouwen en ook meer Franstaligen naar de voorgrond te laten treden. En als we dan toch kijken naar herkomst of taal binnen de creatieve sector, dan kunnen we alleen maar vaststellen dat er een realiteit is die we niet mogen negeren. Van onze corporate members zijn er in totaal slechts 5 Franstalige CD’s.
 
Dus, beste creatieve vrienden: Carl Andry, Hugo Battistel, Jonathan Benois, Mathieu Cardon, Marie-Laure Cliquennois, Mana Constantinescu, Sophie Colens, Stéphane Daniel, Thomas Danthine, François Daubresse, Antoine de Bellefroid, Lou Delpierre, Massimo De Pascale, Denis Dubrulle, Bill Bilquin, Gilles de Boncourt, Philippe Fass, Romain Felix, Nicolas Gaspart, Gregory Ginterdaele, Jeremie Goldwasser, Benoît Hilson, Eric Hollander, Isabelle Hubinon, Laurie Lacourt, Jean-Paul Lefebvre, Hugues Legros, Eric Maerschalck, François Massinon, Michael Mikiels, Benoît Menetret, Sophie Norman, Yannick Pringels, Catherine Quadens, Paul Servaes, Nathalie Strybos, Philippe Thito, Didier Vanden Brande, Laurence Van De Putte, Michel Van Dyck, Benoît Vancauwenberghe, Jean-Marc Wachsmann, Quentin Wathelet, Antoine Wellens, Frédéric Zouag…
 
Spijtig dat we geen kandidatuur van jullie ontvangen hebben. Iedereen is welkom. Noteer dus alvast de verkiezingen in 2020 in jullie agenda, mèt goesting.
 
Ps: We kunnen uiteraard rekenen op vrijwillige medewerking - voor vele projecten zoals de New Talent Award en de Radio School - van Antoinette Ribas, Benoit Van Cauwenberghe, Philippe Dorval, Laurence Van de Putte, Xavier Bouillon, Arnaud Pitz, Alain Janssens, etc…. met enthousiasme en omwille van hun vakmanschap.
 
Waarvoor een dikke MERCI."



ARCHIVE / ASSOCIATIONS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier