SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: een radicale verandering van de mediamix

Zondag 23 April 2017


De nieuwe digitale pige van MDB schudt de mediamix zoals we die kenden sinds 2006 volledig door elkaar. Die omvatte internet met enkel display (zonder programmatic), ten bedrage van 5 tot 7%. In de nieuwe studie stijgt het aandeel tot meer dan 20%. De verdeling verschuift dus aanzienlijk en we zullen deze nieuwe normen moeten leren interpreteren. Zo is het belangrijk te onthouden dat MDB een onderzoek naar de reclamedruk is: programmatic wordt dan ook gevaloriseerd aan dezelfde kost/contact voorwaarden als de klassieke (rechtstreekse) aankoop.
 
Laten we ook enkel vergelijken wat vergelijkbaar is: ook voor display buiten programmatic is de methodologie grondig veranderd; voor offline media blijven echter alle vergelijkingen mogelijk. De nieuwe internetstudie is nog voor verbetering vatbaar, maar is tegelijk een enorme stap vooruit.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier